Evo malih benzinskih motora s turbopunjačem, koji su posljednjih godina postali osnovna pokretačka snaga najpopularnijih modela svih glavnih brendova na tržištu. Odlučili smo ih procijeniti i naznačiti na koje vrijedi obratiti pažnju, a koje treba izbjegavati.

Smanjivanje, smanjivanje i ponovno smanjivanje! To je trenutni trend i najpopularnija vrsta motora. Mali, turbopunjeni motori su, barem u teoriji, ništa drugo nego prednost. Bolja efikasnost, manja potrošnja goriva, niži troškovi održavanja. Čak su i oni brendovi koji su se dugo opirali ovom trendu (npr. Honda i Toyota) imali takve motore u svojoj ponudi već nekoliko godina. Na tom bojnom polju ostala je samo Mazda, koja još uvijek ne koristi turbo motore u Evropi. Koliko dugo? Vidjećemo.

U svakom slučaju, mali motori sa turbokompresorom postaju uobičajeni, ne samo na primarnom (novi automobili), već i na sekundarnom tržištu (polovni automobili). A ovaj će se trend samo nastaviti. Trenutno vladaju benzinski motori , a dizelski koji su cvjetali u periodu 2000. – 2010. – umiru prirodnom smrću. Da, u velikim porodičnim automobilima turbodizelski motori još uvijek imaju smisla i takva kupovina nije loš potez, ali u manjim automobilima – benzinci su sve popularniji.

Međutim, moramo jasno istaknuti da ovi motori često nisu toliko ekonomični koliko su proizvođači obećavali (u sporoj vožnji potrošnja goriva je niska, ali nešto dinamičnija vožnja nameće veću potrošnju!), A dinamika nije uvijek zadovoljavajuća, pogotovo pri nižim obrtajima. Uz to, postoje i nezgode s kvalitetom i, kako se pokazalo, ima ih poprilično, ali postoje motori koje vrijedi preporučiti i dobro radite u svakodnevnoj upotrebi.

1. BMW 1.5 R3 Turbo






BMW 3-cilindarski motor predstavljen 2014. godine trebao je biti veliko otkriće! Inženjeri BMW-a uvjeravali su nas da je dobra efikasnost rezultat, ne samo moderne tehnologije i tehnike, već i savršenog izbora radne zapremine – u slučaju motora R3, 1,5, l, tj. 0,5 l po cilindru. Benzinski motor koji je imao oznaku “B38” (dizelski “B37”). Nemamo neke veće brige oko njegove efkasnosti, i isto tako i trajnosti. U motorima iz ranih godina proizvodnje, postojao je problem u prevelikomnom zazoru radilice, pa se danas sve više korisnika žali na veliku potrošnju ulja. Sve u svemu, to je rizičan motor.

BMW 1.5 R3 Turbo motor – tipični kvarovi

Pretjerana aksijalna zračnost radilice – BMW je mijenjao motore u garantnom roku i tvrdio da koristi modificirane komponente od aprila 2015. Nažalost, problemi postoje i kod automobila proizvedenih nakon 2015. Problem velike potrošnje ulja obično se pojavljuje nakon prevežnih 100-150 hiljada km.

2. Motor Volkswagen Group 1.0 R3 TSI






Ovaj motor ne treba dovoditi u vezu sa ranije korištenim motorima 1.2 i 1.4 TSI (EA111), koji su se koristili u automobilima VW Grupacije prije otprilike 10 godina. Motor 1.0 (R3 – 3 cilindra), nastao je na osnovu atmosferskog motora 1.0 MPI (iz 2011.), koji pripada seriji EA211. Pojavio se u jesen 2014. godine i trenutno ima velik tržišni udio, jer je prisutan u većini subkompaktnih i kompaktnih automobila Volkswagena, Škode, Seata, ali i Audija. Riječ je o malom, laganom motoru, a od tehničkih zanimljivosti vrijedi spomenuti prinudno hlađene ispušnih ventila u jačim izvedbama. U svakodnevnoj upotrebi motor radi prilično dobro – razumna potrošnja goriva i dobra dinamika u snažnijim verzijama. A trajnost? Za sada ovaj motor prikuplja dobra mišljenja, iako također nije lišen nedostataka, npr. prekomjerne potrošnje ulja,

Motor Volkswagen Group 1.0 TSI – tipični kvarovi

Čuvajte se ulja! Imali smo informacije da motor troši previše ulja – nije alarmantno, ali budite na oprezu! Dešavaju se kvarovi na upravljačkoj elektronici, a dešava se i da spadne cijev intercoolera zbog labave stezaljke.

3. Motor Volkswagen Group 1.2 TSI






Prvo se na tržištu pojavio 1.4 TSI motor, a kasnije (2009.) je debitovao manji 1.2 TSI motor. Stvoren je na temelju rješenja većeg motora (serija EA111) i borio se sa sličnim problemima, npr. pogonskim lancem. Motor je imao prvu modifikaciju nedugo nakon svog prvijenca (2010. godine, uključujući trajniji lanac). Za ovaj problem s opremom (npr. turbopunjačem i elektronikom). U stvari, samo je temeljita modernizacija jedinice (serija EA211 s remenom) definitivno uklonila ranije probleme. Ovi motori su preporučljivi, a savjetujemo vam da starijim motorima pristupite s rezervom, prije svega financijskom, za potencijalne popravke.

Motor Volkswagen Group 1.2 TSI – tipični kvarovi

Pripazite na podešavanje – kod motora serije EA111 lanac nije izdržljiv. Proizvođač je predstavio modifikacije, ali problem nije u potpunosti riješen.
Turbopunjač – u motorima s početka proizvodnje javljali su se problemi sa turbinom, elektronikom i trajnošću.

4. Motor Volkswagen Group 1.4 TSI






Motor 1.4 TSI (EA111) pojavio se 2006. godine. Do danas je jedan od najpopularnijih malih turbopunjenih benzinskih motora i jedan od najkontroverznijih motora proistekao downsizingom! Zašto? Budući da je ovaj motor imao ozbiljnih nezgoda, kao što je netrajni lanac, problemi s promjenjivim vremenom upravljanja ventilima, nedostaci u sistemu ubrizgavanja i rizik od pucanja klipa (u jačim verzijama). Kao i u slučaju motora 1.2 TSI, prva modernizacija izvršena je 2010. godine, ali samo temeljite promjene konstrukcije (2012 .; serija EA211, uključujući remen umjesto lanca) učinile su da mehaničari preporučuju motor 1.4 TSI. Tokom 2017. godine u ponudu je dodan benzinski motor od 1,5 TSI sa 130 i 150 KS (serija EA211 evo). Ovaj motor ima dobre ocjene – izgleda dobro u svakodnevnoj upotrebi,

Motor Volkswagen Group 1.4 TSI – tipični kvarovi

Motor 1.4 TSI najpoznatiji je po svojim problemima s lancem, koji se nerijetko javljaju već nakon 40-50 hiljada preveženih km. Kasnije su se pojavile i drugi problemi, a najozbiljniji je rizik od pucanja klipa. Noviji motori 1.4 TSI (EA211) su profinjeniji, iako je bilo slučajeva da se kod Golfa VII sa gotovo 300.000 km, komad klipa se odlomio i ošteto motor. Iako ovo nije tipičan problem, budite oprezni!

5. PSA Group motor 1.2 PureTech






Kad pomislimo na motore za teške uslove, mislimo na verziju PureTech s turbopunjenjem. Prednosti su prihvatljiva radna kultura (za 3 cilindra), ekonomičnost (5-6 l/100 km) i dinamika (najpopularnije su verzije sa 110 i 130 KS, a snaga doseže do 155 KS). Šta su problemi? U servisiranim automobilima, preporučuje promjenu ulja svakih 10.000 km i zamjenu remena na najviše 150.000 km. To nije skup zahvat. Mala serija automobila imala je probleme s radilicama, ponekad olabavljenim remenicama.

PSA Group motor 1.2 PureTech – tipični kvarovi

Zaptivač glave motor – slučajevi izgaranja zaptivača usljed većih opterećenja.
Zupčasti remen – osnovni problem: pohabani remeni začepljuju uljnu pumpu, što dovodi do oštećenja motora. Svijećice i remenje – ove dijelove treba često mijenjati.

6. PSA Group motor 1.6 THP






Motori serije Supercharged (saradnja PSA i BMW), nazvani Prince, imaju direktno ubrizgavanje benzina i TwinScroll turbinu. Snaga motora je do 270 KS! Prince pruža dobru dinamiku uz razumnu potrošnju goriva. Nažalost, ima i tamnu stranu: oštećenja zupčanika i potrošnja ulja (prstenovi, zaptivači) samo su neki od problema, nažalost, obnova često znači velike troškove. U turbo verziji nema takvih problema. Dodatne troškove stvaraju turbina, uljna pumpa, ležajevi osovine …

PSA Group motor 1.6 THP – tipični kvarovi

Habanje bregastog vratila – oštećeni hidraulični zatezač i rastegnuti lanac česti su problemi, ali njihovo uklanjanje nije toliko skupo. Oštećenje turbine – istrošene turbine i brizgaljke su tipični kvarovi, srećom popravak nije preskup.

7. Ford motor 1.0 EcoBoost






Tokom vožnje motor zaslužuje pohvale – može se čuti da je trocilindraš, ali radna kultura i dinamika su prihvatljivi (potrošnja goriva tokom agresivne vožnje iznosi 8 l, a ne 5,5 l/100 km). Motor ima turbopunjenje i direktno ubrizgavanje. Kod starijih motora koristi se remen u uljnom kupatilu, a kod najnovijih lanac.

Ford motor 1.0 EcoBoost – tipični kvarovi

Kvar pumpe za gorivo – Visokotlačna pumpa za gorivo pokreće se bregastim vratilom. Potisnik je (mehanički) istrošen. Kvar je obično vidljiv tek kad pritisak goriva padne ispod zadanih vrijednosti. Uljni kanali u glavi su oštećeni, a popravka nije jeftina. Zamjena npr remena traje gotovo cijeli dan, čak i iskusnom mehaničaru.

8. Ford motor 1.5 i 1.6 EcoBoost






Snažni motor zapremine 1,5-1,6 l je prednost za proizvođača koji nudi kompaktne i automobile srednje klase. Čak i varijanta od 150 KS osigurava ugodnu vožnju. Najozbiljniji rizik je pucanje bloka, ali također se mora uzeti u obzir oštećenje sistema podmazivanja (pregrijavanje može rezultirati pucanjem glavnog voda i istjecanjem ulja pod pritiskom, pa čak i požarom). Neispravnosti poput pogona pumpe za ulje i kvar osovine na turbopunjaču su rijetkost.

Ford motor 1.5 i 1.6 EcoBoost – tipični kvarovi

Problem sa sistemom hlađenja – osnovni problem korisnika – neefikasan sistem hlađenja. To je najvjerojatniji krivac pucanja bloka (rashladna tekućina nestaje). Popravak često završava velikim računom.

9. Fiat motor 0.9 TwinAir






Povratak u doba mališana i Cinquecenta? Činjenica je da motor ima 2 cilindra i kao i njegov prethodnik – lanac. Međutim, sličnosti tu završavaju. U ovoj verziji s turbopunjenjem motor je puno snažniji (85-105 KS) i moderniji. Ima jedno bregasto vratilo, hidrauličnisistem Multiair odgovoran je za kontrolu usisa. Istina je da ovaj modul ponekad zakaže (druge greške: curenje ulja ispod poklopca lanca, potreba za promjenom softvera), ali veći su problem buka i potrošnja goriva – do 10 l/100 km (u eko modu i lagana vožnja do 5 l/100 km).

Fiatov motor 0,9 – tipični kvarovi

Elektronska upravljačka jedinica – upravljački modul ventila u motoru 0.9 je potpuno drugačiji nego u motoru 1.4, ali ima slične probleme – ponekad se ošteti, što dovodi do kvara motora. Troškovi zamjenje nisu previsoki, ali su automobili sa ovim motorom jeftiniji.

10. Fiat motor 1.0 i 1.3 GSE






U Brazilu, poznat od 2016. godine, u Evropu su stigli 2018. godine – Global Small Engine motori imaju modularnu strukturu, što olakšava proizvodnju (npr. zamjenjivost dijelova između 1,0 i 1,3, isti klipovi). Dvije verzije: 1.0 R3 i 1.3 R4. U Evropi, oba s turbopunjačem, direktnim ubrizgavanjem. Manji motor nema vratilo za uravnoteženje, zamjenjuje ga pravilno izrađen zamajac. Trenutno se ponuda proširuje na 1,0 verziju bez turbopunjača, s blagim hibridom. Automobili s GSE motorima nisu posebno popularni na našem tržištu, predstavljeni su nedavno i zasad nema tipičnih problema, nećete ih naći u servisnim priručnicima za mehaničare.

Fiat motori 1.0 i 1.3 GSE – tipični kvarovi

Neujednačen rad motora – informacije o kvarovima pronašli smo na forumu američkih korisnika, a čak ni tamo nema puno komentara. Jedan kupac požalio se na neujednačene performanse motora 1.3, a servis ja zamijenio neispravne mlaznice i elektroniku.

11. Fiat motor 1.4 Multiair






Mali benzinski motori radne zapremine 1.4 l popularni su u Fiatima (također u Alfama i Džipovima) posljednjih godina. Vrijedno je razlikovati dva rješenja: T-jet i Multiair. Oba imaju turbokompresor, ali kod Multiaira, umjesto bregastog vratila na usisnoj strani radi hidraulički modul koji kontroliše ventile. Motori su dobar izbor, pružaju dobru (ili vrlo dobru) dinamiku. PO svemu je motor s revolucionarnom kontrolom ventila malo štedljiviji, ali T-jet također ne troši mnogo goriva. Pokazalo se da je i popis problema relativno kratak. U slučaju izvedbe T-jet, izduvni razvodnici ponekad pucaju (uglavnom zbog dinamične vožnje – visoke temperature), ali mogu se nabaviti dosta jeftino. Ni turbina nije skupa (različiti proizvođači, ovisno o verziji). U varijantama Multiair problemi su s hidrauličnim modulima – najbolje je zmijeniti (što nije previše komplikovano nakon uklanjanja poklopca ventila). Zamjenski mogu trajati bar 100.000 km.

Fiat motor 1.4 Multiair – tipična neispravnost ventila

– Fiatova novost pokazala se kratkotrajnom – u automobilima iz prvih godina proizvodnje kvarovi modula bili su norma. Zamjena nije pretjerano skupa.

12. Honda motor 1.0 Turbo (R3)






Honda već dugo nije predstavila benzinski motor s 3 cilindra. Sve do 2017. godine, kada je motor 1.0 R3 sa 129 KS i oznakom “P10A2” ugrađen u Civic. To je moderan motor, prilično dinamičan (za 129 KS) i efikasan. Koristi brojna rješenja za smanjenje potrošnje goriva – optimiziran dizajn ventila i mlaznica. Također je smanjeno unutrašnje trenje.

Honda motor 1.0 Turbo – tipični kvarovi

Nema ozbiljnijih kvarova – motor ne pokazuje nikakve kvarove povezane sa sistemom ubrizgavanja, zupčastim remenom, upravljačkom elektronikom, možemo se usuditi reći da je to uspješan 3-cilindraš.

13. Honda motor 1.5 Turbo (R4)






Ponavljamo mišljenje – motor Honda 1.5 Turbo (L15 B7) je uspješna konstrukcija koja dobija pohvale za dinamiku, razumnu potrošnju goriva, trajnost i pouzdanost. Ovj motor, je jedinica izvedena iz serije L, i debitovala je 2016. To je 4-cilindarski motor zapremnine 1.496 ccm (73,5 x 89,4 mm – širina x hod klipa) s kompresionim odnosom većim od 10,6:1 . Lanac pokreće dva bregasta vratila (DOHC) koji kontrolišu 16 ventila (4 za svaki cilindar). Motor je pronašao put do više Hondinih modela, a na evropskom tržištu dolazi s nekoliko opcija snage – 173, 182 i 193 KS.

Honda motor 1.5 Turbo – tipični kvarovi

Bez komentara! Do sada nismo čuli za (tipične) probleme s kvalitetom motora 1.5 Turbo. Jednostavno, motor se ne bori s kvarovima.

14. Hyundai / Kia motor 1.0 T-GDI






Koncern Hyundai / Kia ima iskustva u proizvodnji 3-cilindarskih motora s turbopunjačem. Napokon, 1.1 turbodizel se nudi već dugi niz godina. Zbog zahtjeva tržišta, 2015. godine pojavio se moderni turbopunjeni benzinski motor 1.0 (R3) T-GDI. Motor se temelji na ranijem motoru 1.0 MPI, iako su ikorištena moderna rješenja, poput zasebnog hlađenja bloka i glave. Što se tiče trajnosti, motor radi prilično dobro, ali bi potrošnja goriva mogla biti manja.

Hyundai / Kia motor 1.0 T-GDI – tipični kvarovi

Do sada se dobro drži. Što se tiče trajnosti 1.0 T-GDI motora, nema većih problema.

15. Hyundai / Kia motor 1.6 T-GDI






Ovaj je motor bio početak korejske avanture s masovnim downsizeingom. Motor 1.6 (R4) T-GDI, izveden je iz serije Gamma i u početku je dolazio sa 177, 186 ili 204 KS.
Ovaj motor odlikuju dobra efikasnost i trajnost. Do sada nismo čuli za probleme s čahurama, koji su se dogodili u atmosferskoj verziji 1.6 GDI, iako savjetujemo da ulje mijenjate svakih 10-15 hiljada km – imajte na umu da je ovo motor koji se dosta napreže u radu, zbog velike snage.

Hyundai / Kia motor 1.6 T-GDI – tipični kvarovi

Nema puno negativnih komentara na motor 1.6 T-GDI. Naravno, ako se intenzivno koristi, događaju se problemi, ali kod normalne i ležerne vožnje nema ozbiljnih kvarova i ne može se govoriti o ozbiljnim nedostacima. Kao što smo već spomenuli, potrebno je mijenjati ulje svakih 10-15 hiljada km.

16. Renault motor 0.9 TCe






Aluminijska konstrukcija, 2 bregasta vratila, 4 ventila po cilindru, promjenjivo vrijeme upravljanja ventilima – zvuči prilično moderno unatoč nedostatku direktnog ubrizgavanja goriva. Automobili s motorom 0,9 (H4Bt) uglavnom ne impresioniraju dinamikom, ali su ekonomični i imaju prihvatljivu kulturu rada. Zanimljivo je da je ovaj motor pronašao put do mnogih: od Dacie Sandero i Renaulta Twinga do Nissan Micre i Smarta Fortwo i Forfour (W453). Bilo je i jačih izvedbi od 110 i 125 KS.

Renault motor 0.9 TCe – tipični kvarovi

Nemamo ozbiljnih prigovora. Broj kvarova je prihvatljiv. Motor ne pokazuje kvarove povezane sa sistemom napajanja gorvom, glavom cilindra, remenom (u 1.5 Turbo – lanac), upravljačkom elektronikom ili dodatnom opremom. Naravno, kratko je na tržištu, pa je teško dobiti realno mišljenje, ali možemo rizikovati s izjavom da je to uspješan 3-cilindraš.

17. Renault motor 1.2 TCe






U početku se činilo da ništa nije problem: 1.2 H5Ft benzinski motor (ranije je u seriji D bilo i 1.2 TCe) ima 4 cilindra, radi glatko i ima dobru dinamiku. Tu su i turbopunjenje i direktno ubrizgavanje. Ispostavilo se, međutim, da mnogi automobili (od svog debija 2012. do 2016.) imaju problema s potrošnjom ulja. Automobili s gotovo praznim karterom, često stižu u servisne centre.

Renault motor 1.2 TCe – tipični kvarovi

Potrošnja ulja – povećana potrošnja ulja brzo se pretvara u veće probleme – zatezač i lanac su oštećeni. Sveobuhvatni popravak prilično je neisplativ, u takvoj situaciji vrijedi potražiti polovan motor – dobar, međutim, nije jeftin.

18. Renault motor 1.3 TCe






Jedna od najnovijih Renaultovih konstrukcija (H5Ht), Nissan (HR13DDT) i Mercedes (M282). Motor s radnom zapreminom 1.332 ccm ima snagu od 102 do 163 KS. Aluminijske komponente, turbopunjač, direktno ubrizgavanje, podešavanje ventila, lanac. Na cilindrima je i posebna prevlaka (Bore Spray Coating), koja ima funkciju smanjenja potrošnje ulja. Motori se proizvode u Španiji, Velikoj Britaniji i Njemačkoj.

Renault motor 1.3 TCe – tipični kvarovi

Nov, dobar dizajn. Motor se na tržištu pojavio 2018. Kako funkcioniše u praksi? Do sada je skupljao dobra mišljenja, ali stvarno je teško prosuditi njegovu kvalitetu. Dajemo dobru ocjenu jer ne dobivamo kritične komentare. Upute za servis pokrivaju takve sitnice, poput labavog nosača motora (Mercedes A-klase).

19. Renault motor 1.4 TCe






Sveobuhvatna zamjena motora 1.4 TCe drugim, npr. 1.6 16V ili 1.5 dCi – takve se najave mogu naći, na primjer, na reklamnim portalima, a vrijednost ove operacije nije jeftina. Nažalost, nije bez osnova, jer na tržištu postoji puno automobila s oštećenim motorima, a njihova obnova (ili kupovina dobrog polovnog motora) je veliki trošak i ne daje garanciju da se problemi neće javiti prije ili kasnije.

Renault motor 1.4 TCe motor – tipični kvarovi

Oštećenje motora – motor ima problema s podmazivanjem, što dovodi do zapinjanja (čahure). Poznati su i slučajevi slomljenih klipova. Problematično (skupo) je podešavanje ventila – posebno važno u automobilima na LPG.

20. Renault motor 1.6 TCe / DIG-T






Mogu li se kombinovati dobre performanse s ekonomičnošću? Nissan i Renault motori dokazuju da mogu. Motor od 1.618 ccm smatra se uspješnim i izdržljivim. Naći ćete ga u Nissanu (X-Trail, Juke), skupljim modelima Renaulta (Talisman, Kadjar) i sportskim Megane GT, Clio Sport (u sportskoj konfiguraciji dostiže 300 KS).

Renault motor 1.6 TCe / DIG-T – tipični kvarovi

Tipične bolest bili su kvarovi lambda sonde (kontrolna lampica motora se pali), ali to znači trošak. Također, postoje problemi s potrošnjom ulja, ali sigurno ne tako često kao, na primjer, u 1,2 TCe. Nivo maziva se mora posebno kontrolisati u automobilima koji rade u sportskom stilu (npr. Juke Nismo).

21. Opel motor 1.0 Turbo 





Ovaj Opelov motor, bio je jedan od prvih evropskih konstrukcija s 3 cilindra. Unatoč mnogo godina proizvodnje, nije dobio priznanje – stvarao je buku, a lanac se rastezao i uzrokovao troškove. Redizajn iz 2014. (prvi proizvod iz linije malih benzinskih motora) ima turbopunjenje i direktno ubrizgavanje. Snaga od 90 ili 105 KS se mogu povećati, poboljšan je balans i komfor. Ipak postoje naznake problema s klipovima.

Opel motor 1.0 Turbo motor – tipični kvarovi

Problemi s lancem – stariji 1.0 motori imaju problema s rastezljivim lancem, ali zamjena nije previše skupa. Ako se ošteti čahura – tada je obnova često neisplativa.
Pucanje klipova – u slučaju opisane SGE linije, nije bilo informacija o problemima s lancima, dok na nekim forumima možete čitati o slomljenim klipovima. Ponekad je potrebno reprogramiranje sofvera.

22. Opel motor 1.4 Turbo






Opel posljednjih godina dosta koristi motore 1.4 Turbo. Međutim, vrijedi razlikovati dvije grupe motora: stariji je izveden iz jedinica serije „Family O“ (uključujući blok od livenog željeza, indirektno ubrizgavanje goriva), a mlađi – iz novije serije malih benzinskih motora, koji ima direktno ubrizgavanje goriva. Većina povratnih informacija od korisnika vrlo je pozitivna.

Opel motor 1.4 Turbo – tipični kvarovi

Usisni razvodnik – kod starijih, kvarovi u sisitemu hlađenja i dvostrukog zamajca. Turbina – novije verzije imaju problema s turbinama i većom potrošnjom.

23. Opel motor 1.6 Turbo






Zanimljiva kombinacija dobrih performansi i ekonomičnosti, iako stariji motori u kombinaciji s dinamičnom vožnjom u velikim modelima troše nešto više goriva. Među motorima 1,6 s turbopunjačem treba razlikovati dvije „familije“: tzv Gen I i Gen III (popularniji od 2012. godine) MGE ili SIDI, koja ima direktno ubrizgavanje goriva. Noviji motori su tehnički napredniji. Motori 1.6 Turbo su složeni, ali mame dobrim performansama. Vrijedno je obratiti pažnju na elektroniku, u ovlaštenim servisima se obavlja ažuriranje softvera.

Opel motor 1.6 Turbo – tipični kvarovi

Pucanje klipova – ponavljajući kvar motora je oštećenje cilindra. To je vjerovatno rezultat nedovoljnog hlađenja i prevelikih opterećenja, stoga se preporučuje oprez s automobilima prepravljenim na LPG.

24. Toyota motor 1.2 Turbo






Kad smo radnika garaže, specijalizirane za popravke Toyote, pitali o potencijalnim problemima motora 1.2 Turbo, slegnuo je ramenima i rekao: „Ništa se s tim motorom ne događa, zasad se ne bori s kvarovima“. Nije bilo pritužbi ni na forumima. To je motor koji se pojavio 2015. godine i izveden je iz NR serije (oznaka “8NR-FTS”). Može raditi u Atkinsonovom ciklusu (glatka vožnja) ili Otto ciklusu, kada odlučite voziti malo dinamičnije, što je moguće zahvaljujući inteligentnom VVT-iW (Variable Valve Timing –ligent Wide) sistemu.

Toyota 1.2 Turbo motor – tipični kvarovi

Motor 1.2 Turbo za sada dobiva dobre kritike. U zahtjevima za uslugu pronašli smo samo dva problema. Prvi se odnosi na neobične zvukove iz motornog prostora, a uzrokovane oštećenim ventilom pritiska prednabijanja, a druga je ukazivala na nedostatak snage motora (softverske greške ili oštećeni svici za paljenje).

25. Suzuki motor 1.0 BoosterJet






Suzuki ima iskustva u izradi R3 motora, također s turbopunjenjem – ponuđeni su prije nego što su postali moderni u Evropi. Dakle, bilo je samo pitanje vremena kada će se takvi motor pojaviti u Evropi. Takav motor se pojavio 2015. godine radne zapremine 1 l i snage 111 KS. Ima direktno ubrizgavanje, hidrauliku ventila, lanac i IHI turbopunjač. Moramo priznati da se u manjim i lakšim modelima prilično dobro snalazi i ne troši mnogo goriva.

Suzuki motor 1.0 BoosterJet – tipični kvarovi

Motor 1.0 BoosterJet smatra se izdržljivim i nekomplikovanim za servisiranje i potencijalne popravke. Također nije bilo negativnih kometara. Sve u svemu, to je uspješan motor koji se dobro pokazuje u urbanim uslovima.

26. Suzuki motor 1.4 BoosterJet






Ovdje opisani motor 1.4 (R4) BoosterJet i 1.0 (R3) BoosterJet imaju mnogo toga zajedničkog. Dolaze iz iste familije motora (1,0 je K10C, a 1,4 – K14C). Ovaj motor, također ima direktno ubrizgavanje, hidrauliku ventila, lanac, ali Mitsubishijevu turbinu. Motor razvija 129 KS (140 KS u Swift Sport) i cijenjen je zbog svoje trajnosti. Vrijedno je znati da je 1.4 BoosterJet u kombinaciji s 48 V SHVS blagim hibridnim sistemom (129 KS) pretrpio značajne promjene u konstrukciji (oznaka “K14D”), uključujući: drugačiji oblik klipova, novi lanac, promjenjivi razmak ventila na bregastim vratilima, integrisani usisni razvodnik…

Suzuki motor 1.4 BoosterJet – tipični kvarovi

Mehaničari hvale 1.4 BoosterJet motor. Naglašavaju, ne samo nedostatak kvarova, već i jednostavnu strukturu, npr. upravljanje turbopunjačem.