Podaci Eurostata o prosječnoj zaradi u eurima građana Evropske Unije u svom godišnjem izvještaju čak ni približno ne daju informacije o državama koje nisu članice.





Ali u našim medijima smo pronašli podatke o prosječnim zaradama u BiH, Crnoj Gori, Srbiji i Sjevernoj Makedoniji i dodali ovom izvještaju.




Prema viđenom, čak i da smo punopravne članice, podaci Eurostata o prosječnoj zaradi u Evropi ne bi bili pozitivni za naše države. Zajedno sa komšijama bi zauzeli posljednja mjesta.

Znači BiH građanin za kupovinu nove osnovne verzije Golfa 8 po cijeni od 20.000 eura statistički radi 42 mjeseca. Prosjek EU iznosi 11,9 mjeseci.

Prosječna godišnja neto plaća u Europskoj uniji na kraju 2019. iznosila je 25.308 eura, odnosno 2.109 eura mjesečno, prema Eurostatu. Izvještaj se uglavnom odnosi na EU (uključujući Veliku Britaniju), ali uključuje i zarade u Norveškoj i Islandu. Stvarno nedostaju samo Švicarci.

Bosna i Hercegovina je smještena na dno ljestvice. Prosječna neto godišnja plaća u Bosni i Hercegovini iznosi 5,676 eura, odnosno 473 eura mjesečno. Islanđani (4.165 eura), Norvežani (3.780 eura) i Luksemburžani (3.549 eura) zarađuju najveće mjesečne plaće. A koje su zemlje prošle lošije od Bosne i Hercegovine? Srbija i Sjeverna Makedonija. Kod posljednjeg prosječna mjesečna plaća iznosi 414 eura.

Odlučili smo provjeriti koliko dugo trebamo raditi da bi sebi i svojoj porodici priuštili novi automobil u određenoj zemlji. Kao primjer uzeli smo ikonični Volkswagen Golf, jer se vremena mijenjaju, ali kompakt iz Wolfsburga i dalje ostaje lider na svim prodajnim ljestvicama u Evropi.




Cijena osnovne verzije nove generacije Volkswagen Golfa u Njemačkoj kreće od 20.000 eura, odnosno po kursu 1,95 KM / 1 EU iznosi približno 39,000 maraka. Međutim moramo imati na umu da su automobili na zapadu obično skuplji od onih u BiH. Uz to, model poput Golfa se nudi i u puno skupljim varijantama. Primjer su hibridne verzije gdje najjeftinija verzija Golf GTE u Njemačkoj košta 41.667,40 euro.

Znači Bosanac statistički za kupovinu novog Golfa radi 42 mjeseca, Islanđani s najvećom zaradom samo pet, a Norvežanin šest. Stanovnik Velike Britanije za svoj kompakt mora raditi oko sedam mjeseci, a u Njemačkoj mu treba samo 9 mjesečnih plaća da postane vlasnikom novog Golfa.

Koliko Evropljani moraju raditi za novi Golf vrijedan 20.000 eura?

 

ZEMLJA RAZDOBLJE RADA (U MJESECIMA)
Island 5,0
Norveška 6.0
Luksemburg 6,0
Nizozemska 7,0
Danska 7.0
Irska 7.0
Velika Britanija 7.0
Švedska 8.0
Austrija 9.0
Finska 9.0
Njemačka 9.0
Belgija 9,0
Francuska 9.0
Španija 11.0
Italija 11.0
Kipar 11.0
Malta 15,0
Grčka 15,0
Estonija 16.0
Portugal 17.0
Slovenija 18.0
Češka Republika 20.0
Poljska 23,0
Slovačka 24,0
Hrvatska 25.0
Latvija 26.0
Litva 26.0
Mađarska 26,0
Rumunija 31,0
Bugarska 39.0
Crna Gora 39.0
Bosna i Hercegovina 42.0
Srbija 42.0
Sjeverna Makedonija 48.0

 

VW Golf 8. Cijena u BiH kreće od 43.496 KM

Službeno prvi put predstavljen svijetu u oktobru 2019. godine, osma generacija jednog od najpopularnijih automobila u historiji sve je bliža ulasku na bosanskohercegovačko tržište. Uskoro stižu i prvi primjerci u prodajne salone, a putem online konfiguratora se može i službeno naručiti.

Golf se na bosanskohercegovačkom tržištu isporučuje sa benzinskim i dizelskim pogonskim motorima. Svako bi trebao pronaći nešto za sebe.

Početna cijena Golfa 8 sa paketom opreme Life kreće od 43,496,00 KM, dok vrhunska varijanta Style sa dizelskim motorom od 150 KS kreće od 51,523,00 KM. Detaljniji popis dostupnih verzija s iznosima možete pronaći na Volkswagen konfiguratoru:

Volkswagen Golf 8 Life – minimalne cijene pogonskih verzija:

Benzin:

1.0 l TSI OPF, 81kW / 110KS, ručni, 6-stepeni – od 43.496,00 KM
1.5 l eTSI OPF, 110kW / 150KS, DSG, 7-stepeni – od 47.101,00 KM

Dizel

2.0 l TDI SCR, 85kW / 115KS, ručni, 6-stepeni – od 48.570,00 KM
2.0 l TDI SCR, 85kW / 115KS, DSG, 7-stepeni – od 52.869,00 KM
2.0 l TDI SCR, 110kW / 150KM, DSG, 7-stepeni – od 56.435,00 KM