(Ne)očekivana vijest. Seat više neće proizvoditi automobile!

Kada je koncern Volkswagen oživio marku Cupra, mnogi nisu vjerovali u njen uspjeh. I sam sam bio jedan od onih koji su sumnjali. Tada sam vidio Formentor i počeo drugačije gledati na brend. Prva godina poslovanja potvrdila je da u ovom brendu ima potencijala. Mladi su odlazili u prodajne salone po SUV modernog izgleda, koji je također imao dobru cijenu. Već se tada počeo šuškati da će, ako se ovako nastavi, Seat nestati s automobilske karte svijeta. Kasnije, kada smo saznali da će više modela poput Tavascana i El Borna ići u Cupru, sumnje su postale jače.

Kraj proizvodnje automobila marke Seat

Upravo je u toku sajam automobila u Münchenu na kojem blistaju evropski brendovi i njihovi planovi za budućnost. Thomas Schafer – glavni izvršni direktor Volkswagena upravo je govorio o budućnosti koju vidi za Seat i Cupru. Odluka je jasna – Seat čeka kraj proizvodnje automobila. Budućnost koncerna je Cupra. Prema Schaferovim riječima, novih Seatovih modela više neće biti, a postojeći će se proizvoditi onoliko dugo koliko im je očekivani životni ciklus, odnosno još dvije-tri godine. Tada će doći do potpunog prestanka proizvodnje automobila.

Seat će se baviti elektromobilnošću ali u manjem obimu

Umjesto Leona i Ateca, s proizvodnih će traka sići električni skuteri, bicikli i romobili. Prema Schaferovim riječima, Cupra je najbrže rastuća marka u Europi, a Seat ima dugu istoriju gubitnika i nema ga smisla ponovno oživljavati. Cupra već ima bolju prodaju od Polestara i Alfa Romea.

A zašto se to dogodilo? Ulaganje u Cupru i Seat istovremeno nije imalo ekonomskog smisla. Pokazalo se da Cupra ima više potencijala za zaradu, pa će trajati. Potvrda potencijala brenda bilo je ulaganje od 10 milijardi eura u tvornicu u Valenciji koja će proizvoditi baterije, između ostalih, za električne Cupra modele.