Prodavača će mnogi prije pitati hoće li kao poklon dobiti tepihe za auto nego koliko za taj isti automobil košta servis, koliko valja izdvojiti za rezervne dijelove.
Pri kupovini automobila većini kupaca glavna je misija za što manje novca kupiti automobil kakav želi, s motorom i opremom barem približnima onome što si je zacrtao kao ideal. Pretpostavka je da je prije ulaska u salon s namjerom da zaključi ugovor o kupovini procijenio vlastite financijske mogućnosti i raspitao se o opcijama koje nude banke i leasing kuće, te da mu predstoji još “samo” finalni razgovor s prodavačem automobila. S obzirom na to da prodavačima automobila nije presudno – nekima čak nije ni u interesu – da kupac automobil plati gotovinom – na popust za “keš” kupac ne može računati. Većina ih je stoga usmjerena na to kako od prodavača izvući besplatno produženu garanciju, pomoć na cesti, bolje felge…
Prodavača će mnogi prije pitati hoće li kao poklon dobiti tepihe za auto nego koliko za taj isti automobil košta servis, koliko valja izdvojiti za rezervne dijelove. No, zapravo bi trebalo biti obratno, jer tepihe će si uspjeti kupiti i kupac s najskromnijim budžetom, dok cijene dijelova koje valja zamijeniti već pri manjem gradskom sudaru vrlo lako dostignu trećinu vrijednosti automobila. Valja jasno reći: činom kupovine automobila troškovi za vlasnika tek počinju. Toga treba biti svjestan svaki novi vlasnik automobila. Automobil je dugotrajna investicija, a da bi nas duži niz godina mogao pouzdano i sigurno služiti, treba ga održavati. Održavanje košta. Na troškove redovnog održavanja valja unaprijed računati.
Svakom se automobilu periodično trebaju mijenjati filtri ulja i zraka te disk-pločice, a u slučaju saobračajne nesreće valja računati i na zamjenu, primjerice, branika, svjetala, zračnih jastuka.
S obzirom na cijene automobila i cijene njihovih rezervnih dijelova preko nevoljkosti za objavu te informacije ne bi trebalo olako prijeći. Nema nikakve logike u kupovini automobila za koji ne znate koliko koštaju dijelovi, koliko ćete na redovnom servisu platiti filtre i diskove? Zašto biste si na vrat natovarili automobil koji poslije nećete moći održavati, pa ćete – vozeći se u neodržavanom automobilu – riskirati i svoj i tuđi život? Ne kupujte automobil za koji ne znate koliko košta njegovo održavanje!
Za neke su automobile dijelovi skuplji, za neke su jeftiniji. To ovisi o ugovorima između pojedinih marki i proizvođača dijelova – jer niti jedan proizvođač automobila ne proizvodi dijelove poput filtra, diskova, zračnih jastuka, već ih svi naručuju od nekoliko proizvođača dijelova. Također, neki automobili već od početne razine opremljenosti donose napredna svjetla koja se automatski prilagođavaju konfiguraciji saobraćajnica i intenzitetu prometa. Jasno je da takva tehnologija stoji znatno više od “običnih” svjetala.
Cijena istog dijela može varirati i između više ovlaštenih servisa iste marke, jer zastupnik pojedine marke propisuje preporučenu cijenu, ne i obvezujuću. Stoga se prije ostavljanja automobila u servisu isplati informisati o cijenama u više ovlaštenih servisa.
Skuplji dijelovi – osim u slučaju ekstremno skupih dijelova – ne moraju biti razlog za odustajanje od kupovine automobila koji vam se sviđa. Jednako tako, ni činjenica da zastupnici nekih marki ne žele objaviti cijene dijelova za svoje automobile ne znači da njihove automobile trebate zaobilaziti u širokom luku. To samo znači da kao potencijalni kupac u salonu trebate tražiti informaciju o cijenama određenih rezervnih dijelova. Želi li prodavač prodati automobil, mora vam dati cijene na uvid. Tek ako to pokuša izbjeći, shvatite taj čin kao signal da je vrijeme za izlazak iz prodajnog salona. Jer, prodavači automobila moraju se postaviti kao partner kupca, moraju mu pružiti potpunu informaciju o troškovima koji ga očekuju. Ako smo uspjeli prikupiti novac za automobil koji želimo, neće nas od njega odbiti cijena filtra i svjetala. Samo će nas potaknuti da uplatimo kasko osiguranje.


Izvor