Kako napraviti dobar električni automobil? Prije svega, mora biti lagan i aerodinamičan. Lightyear One se dodatno puni od sunca – i to tokom vožnje.
- Prije svega – nema SUV-ova. Nisu baš aerodinamični.
- Drugo – lagani materijali. Ovo je ključno pitanje bez kojeg je nemoguće napraviti dobar električni automobil.
- Treće – moderne tehnologije. To otvara vrata mnogim neobičnim rješenjima. Lightyear One 2022 električni je automobil koji se izdvaja iz gomile i ostavlja nevjerojatan utisak.
I iako je više prototip nego serijski automobil, ići će javnim cestama. Osim toga, punit će se tokom vožnje – zahvaljujući suncu.
Lightyear One 2022 – automobil koji je stvoren s uštedom na umu
Mercedes EQXX, predstavljen prije nekoliko sedmica, najavljuje novi dizajn električnih automobila Njemačke marke. Automobil se također ističe svojom aerodinamičnom siluetom i neobičnim rješenjima. Problem je što je to još uvijek prototip. U međuvremenu, marka Lightyear upravo lansira proizvodnu varijantu svog automobila. Koristi gotovo identičan koncept, prikazan prije debija Mercedesa.
To je ravan, nizak i vrlo aerodinamičan automobil specifične siluete. Niko ga neće zvati ljepoticom, ali ovdje nije riječ o tome. Najvažnije je nizak otpor zraka. Sve za najbolju moguću izvedbu.
Osim toga, Lightyear One ima nešto što se ne može naći kod konkurencije. Cijeli krov je izrađen od solarnih panela. Oni se također mogu naći u IONIQ-u 5.
U međuvremenu, Lightyear s njima lako može generisati do 70 kilometara dodatnog dosega – svaki dan. Zapravo, to može biti samodostatan automobil, koji neće zahtijevati spajanje na utičnicu u svakodnevnoj upotrebi. Međutim, uslov je život u vrlo sunčanoj regiji.
Osim toga, specifikacije ovog automobila su zaista impresivne. Lightyear One nudi 625 kilometara stvarnog dosega (baterija ima kapacitet od 60 kWh), a prosječna potrošnja energije je 10,5 kWh. Masa automobila je samo 1.575 kilograma, što je fenomenalan rezultat za električni automobil.
Zanimljivo je da marka obećava da udaljenost između stvarnih punjenja može biti i preko 1000 kilometara. Automobil je dovoljno koristiti u gradu i zahvaljujući solarnim panelima nadopunjuje “svakodnevnu” potrošnju. Osim toga, to je prilično praktičan stroj. U kabinu staje pet osoba, a prtljažni prostor nudi kapacitet od 640 litara.
Lightyear One 2022 također nudi vrlo brzo punjenje. Izvedba nije previše uzbudljiva. Stotka se pojavljuje na satu za 10 sekundi, a najveća brzina je 160 km/h. Lightyear One 2022 je automobil iz lige u kojoj je igrao Volkswagen XL1. Sjećate li se ovog bizarnog eksperimentalnog dizajna marke iz Wolfsburga? To je potpuno ista priča – samo u električnoj verziji. Zato Lightyear želi proizvesti samo 946 takvih automobila.
Svaki primjerak košta 255.000 eura, a konfigurator se nalazi na web stranici proizvođača. Proizvodnja će početi u novembru ove godine u finskoj tvornici.