Koji je segment automobila u prosjeku najmanje problematičan? Da bi smo to saznali, britanski “What Car?” je proveo istraživanje među vozačima o stopi kvarova njihovih automobila. Britanci su pristupili proučavanju rezultata na veoma zanimljiv način.

Obično su najbolji i najgori modeli jednostavno prikazani po stopama kvarova automobila. Što ako provjerite pojedine segmente vozila? A to je upravo ono što su Britanci i učinili. Pitali su vozače ne samo jesu li njihovi automobili imali kvarove u zadnjih 12 mjeseci, već i koliko je koštao popravak i koliko je vremena trebalo. Na temelju preko 13 000 anketiranih korisnika napravljana je baza podataka koja je Britancima omogućila procjenu pouzdanosti pojedinih segmenata automobila. Svakom je automobilu dodijeljen indeks pouzdanosti izražen kao postotak na temelju prethodno navedenih parametara. Što je njegova vrijednost veća, to bolje .

Evo rezultata ovog izvornog pogleda na pouzdanost automobila. Pojedinačni segmenti klasificirani su od najneugodnijih do najmanje problematičnih. U svakoj kategoriji navedeni su najbolji i najgori predstavnici. Zanimljivo je da se neki modeli značajno ističu u zadanim segmentima.

12. Luksuzni SUV-ovi – indeks pouzdanosti: 86,7%





Oni su u današnje vrijeme najtraženiji i najdopadljiviji automobili. U pogledu luksuza i modernosti nisu inferiorniji od najskupljih limuzina, ali masivnošću karoserije privlače pažnju na ulicama. Prema Britancima, ispada da je taj segment i najproblematičniji. Ali ako ionako razmišljate o kupovini luksuznog SUV-a, koji kupiti?

Porsche Macan je najbolji izbor. Njemački je model postigao indeks pouzdanosti od 96,9 posto. a stim rezultatom je i puno bolji od prosjeka za ovaj segment. Samo 13 posto korisnika ovog automobila se požalilo na greške, a čak 80 posto automobila je popravljeno u okviru garancije.

S druge strane vage bio je Range Rover Sport. Čak 40 posto žalilo se na kvar na ovom automobilu. Situaciju spašava samo činjenica da je čak 98 posto kvarova popravljeno besplatno u okviru garancije.

11. Veliki SUV-ovi – indeks pouzdanosti: 91,2 posto

Ovi su automobili preuzeli ulogu porodičnih automobila. Oni nude puno prostora za putnike i njihovu prtljagu, a zahvaljujući većoj udaljenosti od tla, ne boje se izlaska s asfaltne ceste tokom vikend putovanja. Međutim, pouzdanost segmenta nije impresivna.

Međutim, još se nešto može reći o najboljem Fordu u ovoj kategoriji. Kuga, proizvedena između 2013. i 2020. godine, s indeksom pouzdanosti od 97,8 posto . mogao bi biti vrhunski student čak i u puno bolje rangiranom segmentu. Samo 5 posto. vlasnika ovog automobila prijavilo je kvar u anketi. Obično su krivac bili kvačilo ili mjenjač. Svi popravci izvedeni su u garanciji, a u polovici slučajeva obavljanje servisa nije trajalo duže od jednog dana.

Land Rover Discovery bio je na dnu ljestvice velikih SUV-ova. Indeks pouzdanosti od 73,1 posto. govori za sebe. Automobil proizveden 2014–2019 brani se samo činjenicom da je 88 posto vlasnika neispravnih vozila popravilo automobil pod garancijom. Oni koji nisu bili te sreće platili su popravak oko 1.000 funti

10. Luksuzni automobili – indeks pouzdanosti: 91,5 posto.





Još uvijek popularni među starijim zaposlenicima velikih kompanija, automobili E segmenta moraju se takmičiti s gore spomenutim luksuznim SUV-ovima za kupce. Ovo je izbor onih koji cijene klasičnu eleganciju i malo manje problema. To je barem slučaj za Audi A6 koji se proizvodio od (2011–2018). Zahvaljujući činjenici da je samo 17 posto korisnika ” šestice ” prijavilo kvar, a polovici njih je problem riješen u garantnom roku, automobil je dobio indeks pouzdanosti od 96,7 posto

Puno lošiji rezultat, 70,6 posto dobio je BMW serije 5 (2011–2018). Problem automobila bila je činjenica da je svega 40 posto vlasnika moglo iskoristiti pogodnosti garancije. Drugi su za popravak morali platiti do 1500 funti

9. Kombiji – indeks pouzdanosti: 91,9 posto





Ovo je još jedan segment koji su SUV-ovi uspješno eliminisali. Automobili, koji su do prije samo nekoliko godina bili neprikosnoveni prvi izbor nešto većih porodica, danas se doživljavaju kao vizuelno neprivlačn, ali šta je s pouzdanošću?

Prema Britancima, Ford C-Max je siguran izbor u ovom segmentu. Omjer indexa pouzdanosti od 100 posto svakako mora ostaviti utisak. Niko od ispitanih vlasnika ovog modela nije prijavio kvar na automobilu.

Prema Britanskoj ljestvici, najzahtjevniji monovolumen je Seat Alhambra. Indeks pouzdanosti od 70,8% ne ostavlja baš dobar utisak. Srećom, 82 posto kvarova  su otklonjeni u garantnom roku. Ostali vlasnici ovog modela morali su potrošiti do 1.500 funti za popravak.

8. Sportski automobili – indeks pouzdanosti: 92,8%.





Modeli koji sadrže sportske gene i dalje su najučinkovitiji poticaj za maštu vozača. Nažalost, oni su izloženi mnogo intenzivnijem iskorištavanju. Kao rezultat toga, unatoč čestoj upotrebi nešto boljih i skupljih rješenja u takvim automobilima, kvarovi nisu uvijek neizbježni.

Vlasnici BMW-a coupe serije 2 nemaju razloga za žalbu. Automobil se pokvario samo kod 13 posto korisnika. Najčešći kvarovi bile su na karoseriji ili električnim instalacijama koje nisu povezane s motorom i svi su popravljeni u garantnom roku. Omjer pouzdanosti indeksa od 97,4 posto ostavlja malo prostora za žalbe.

Prema Britancima, Porsche 718 Cayman ima puno više problema. Indeks pouzdanosti jednak 82,5 posto rezultat je činjenice da je čak 25 posto anketiranih vlasnika automobila imalo problema s njim tokom posljednjih 12 mjeseci. 63 posto pogođenih automobila popravljeno je u garantnom roku. Ostali vlasnici morali su platiti do 1.500 funti

7. Kompaktni automobili – indeks pouzdanosti: 93,0 posto





Automobili ove vrste vrlo se često tretiraju kao porodična vozila. S jedne strane, čak četvero ljudi u njima može krenuti na udobna duža putovanja, a s druge strane karakterišu ih prilično niski troškovi održavanja.

Prema mišljenju ispitanika, najbolji izbor u ovom segmentu je Seat Leon od 2013 do 2020. Samo 5 posto vlasnika automobila s dizelskim motorom i 10 posto s benzinskim je prijavilo kvar. Svi su automobili popravljeni u garantnom roku, što je rezultovalo visokim indeksom pouzdanosti – 99,2 posto.

Britanci ne preporučuju BMW serije 1. Automobil je dobio indeks pouzdanosti od 82,7 posto zbog prilično velikih problema. Čak 40 posto. ispitanika iskusilo je kvar u posljednjih 12 mjeseci. Računi za popravak iznosili su najviše 500 funti,

6. Električni automobili – indeks pouzdanosti: 93,4 posto





Čini se da bi zbog jednostavnosti pogonskih jedinica električni automobii trebali biti na na postolju ove liste, ali prema Britancima takva vozila ipak ne zaslužuju naslov prvaka.

Najbolje je s Teslinim modelom 3. Omjer pouzdanosti indeksa od 99,4 posto je vrlo solidna procjena. Samo 5 posto korisnka Tesle imalo je problema s njim i svi su izbjegli troškove popravka.

Zanimljivo je da je najgori “električar” također Tesla ali model S. Indeks pouzdanosti 85,7% šokantnih 61 posto korisnika koji prijavljuju kvar u posljednjih 12 mjeseci podaci su koji se ne osjećaju pozitivno u vezi s ovim proizvodom američke kompanije.

5. Kompaktni SUV-ovi – indeks pouzdanosti: 93,4%

Pouzdanost ovog popularnog segmenta dobila je iste ocjene kao i električni automobili. Zapravo je ovo dobar rezultat jer za razliku od električara kompaktne SUV-ove, nude gotovo svi proizvođači, a cijene automobila nisu toliko pretjerane.

Prema Britancima, najbolji izbor je BMW X1 – indeks pouzdanosti zadovoljavajućih 98,1 posto. Međutim, bolje je odabrati benzinski motor. Samo 8 posto. X1 u ovoj konfiguraciji pravio je probleme svojim vlasnicima. Za dizelaše je to bilo 25 posto. Elektrika i unutarnja oprema najčešće su pravili probleme, ali sva su vozila popravljena u garantnom roku.

Britanci nemaju milosti za svoje i još jednom ukazuju na domaću marku kao najgoru ponudu u segmentu. Ovoga puta je to Range Rover Evoque (2011–2019). Indeks pouzdanosti od 82,8% i 35 posto automobili pogođeni kvarovima u posljednjih godinu dana nisu ono što bismo trebali očekivali od skupog modela.

4. Automobili D segmenta – indeks pouzdanosti: 93,6 posto.

Automobili koji su nekada bili prvi izbor za većih porodica sada gube od SUV-ova. Međutim, oni održavaju visoku kvalitetu. Prema riječima ispitanika, Škoda Superb je najmanje problematična u ovom segmentu (indeks pouzdanosti – 98,3% ).

Nešto je gore u slučaju Mercedesa C-klase. Čak trećina vlasnika njemačkog klasika je u posljednjih je 12 mjeseci naišla na kvar. 80 posto automobili su popravljeni u garantnom roku, ostali su morali platiti do 1.500 funti

3. Mali SUV-ovi – indeks pouzdanosti: 94,4 posto





U gradu su savršeni za suočavanje s visokim trotoarima. Usput, ne morate se previše brinuti oko stope kvarova, barem prema Britancima. Najbolji je izbor, prema riječima ispitanika, Mini Countryman. Indeks pouzdanosti od 98,3 posto. je stvarno dobar rezultat. Kvarove je prijavilo 10 posto vlasnika ovog automobila i svi su popravljeni u garantnom roku.

Prema Britancima, Honda HR-V je s vremenom najlošija u ovom segmentu . Ovdje je indeks pouzdanosti iznosio 90,2%, a prošle je godine 23% vlasnika japanskog automobila doživjelo kvarove. Srećom, 95 posto slučajeva je rješeno u garantnom roku. Preostali vozači morali su platiti do 200 funti

2. Gradski automobili – indeks pouzdanosti: 95,5%

Ovako visoka pozicija pouzdanosti urbanih modela može biti iznenađenje. Napokon, kod pravljenja takvih automobila posebna se pažnja posvećuje proizvodnim troškovima, što može biti loše za trajnost usvojenih rješenja. Međutim, kako se pokazalo, oni obično odgovaraju intenzitetu eksploatacije takvih modela.

Prvo mjesto u ovoj skupini zauzela su dva modela – Škoda Citigo i Toyota Aygo . Nije ni čudo, obojica su dobili indeks pouzdanosti od punih 100%.Nevjerovatno je da niti jedan od anketiranih vlasnika ovih modela nije doživio kvar u posljednjih 12 mjeseci.

Puno je gore s Dacijom Sandero (2013. – 2020.) i Suzukijem Ignisom. Oba modela imaju isti indeks pouzdanosti – 85,9 posto. 21% ispitanih vlasnika Sandera spomenulo je kvarove. Za njih tri četvrtine popravak je trajao sedmicu dana. Što se tiče suzukija, problem je imalo 25 posto automobila. Polovica pokvarenih automobila više od sedmice dana nije bila na cesti.

1. Hibridi – indeks pouzdanosti: 96,5 posto





Hibridni modeli u usporedbi s modelima s tradicionalnim pogonom, su složeniji, ali ispadaju pouzdaniji. Koliko?

Najbolja u ovoj skupini je Toyota Yaris. Indeks pouzdanosti od 99,5 posto, ostavlja utisak. Samo 5 posto automobila bilo je pogođeno kvarovima i svi su popravljeni u garantnom roku.

Interesantno je obratiti pažnju i na najgoreg igrača u ovoj kategoriji. To je Toyota Prius. Predak svih hibrida na ljestvici, međutim, ima indeks pouzdanosti od 94,6%, što je, pored posljednje pozicije u kategoriji, još uvijek dobar rezultat. Kvar je zahvatio 14 posto. korisnika Priusa. Polovica ih je popravljena u garantnom roku, ali ostali vlasnici automobila se nisu imali na šta žaliti jer račun nije premašio 50 funti

Prema Britancima, ako ne znamo koji model automobila odabrati, najsigurnija je opcija odabrati mali SUV, gradski automobil ili hibrid . Takvim odabirom pružamo si najbolju šansu za relativno sigurnu vožnju, a u slučaju kvara niske troškove popravka.