Proizvođači automobila čine sve da bi unaprijedili bezbjednost svojih vozila jer je to još jedan temelj za bolju prodaju automobila. Zato ne čudi kada neki proizvođači odu još dalje. Mercedes-Benz je realizovao kreš test koji prevazilazi konvencionalno snimanje deformacija vozila i uticaja na lutke koje simuluraju putnike.
Njemački proizvođač je snimao kroz lim i komponente vozila pomoću rendgenskog uređaja. Test je prvi takve vrste, prema njemačkom proizvođaču automobila, koji je uspio da sprovede rendgenski test sudara uz pomoć Instituta Ernst Mach (EMI) iz Frajburga.
Kako navodi Revija HAK, rendgenski test sudara bi mogao da pomogne proizvođačima automobila da bolje razumiju kako udarci utiču na vozilo i njegove putnike. Test navodno pomaže Mercedesu da definiše tačno kako se dešavaju deformacije vozila, ali i lutke.
Prethodno nevidljive deformacije i njihovi procesi tako postaju transparentni. Brojne slike visoke rezolucije omogućavaju preciznu analizu. Mercedes-Benz je uzeo limuzinu C-klase i sproveo test bočnog sudara pri otprilike 60 km/h s lutkom na vozačevom miestu, što je više-manje standardna konfiguracija. Linearni akcelerator, međutim, bio je obešen iznad automobila i funkcionisao je kao rendgenska kamera. Upotrjebljena lutka je bila ženska verzija.
Kako ističe Mercedes-Benz, ovaj najnoviji test bi mogao da bude prvi rendgenski sudar u svijetu s pravim automobilom.