Lijepi i jedinstveni na svoj naćin, ali jednako nefunkcionalni kao superbolidi na kojima se temelje. Pružaju puno zabave u vožnji i ističu jedinstveni stil vlasnika. I premda ih neki ljudi smatraju besmislenim, velikoj većini, ne samo ljubitelja automobila, bilo bi drago da ih vide u svojoj garaži.

1. Lamborghini SC20





Izgovor za pripremu ovog popisa bilo je nedavno predstavljanje Lamborghinija SC20, jednog automobila bez krova i vjetrobranskog stakla, kojeg pokreće V12 motor. Automobil, izrađen na zahtjev kupca, dizajnirao je Lamborghini Squadra Corse, a temelji se na Aventadoru. Ima karoseriju od karbonskih vlakana i poseban aerodinamični paket, a njegov atmosferski motor proizvodi 770 KS. Interesantno je da se SC20 može voziti ne samo na zatvorenim već i javnim cestama. Predstavnici sportskog odjela marke uvjeravaju da je naručitelj učestvovao u cijelom procesu izrade ovog modela, od kompjuterskog dizajna do završne montaže. Međutim, nisu otkrili cijenu koju je koštalo ovo zadovoljstvo. Međutim, priznajte da takva umjetnička djela mogu biti neprocjenjiva.

2. Aston Martin V12 Speedster





Još jedan smiješan automobil na našem popisu je “Q by Aston Martin” V12 Speedster. Dizajniran u rekordnom roku od 12 mjeseci, utjelovljuje sportsku baštinu marke i odražava najbolje modele i karakteristike. Ima unutrašnjost dvosjeda koju ne remete ni vjetrobransko staklo ni krov, a vozača i suvozača odvaja aluminijska karbonska šina. 5.2 V12 motor smješten sprijeda ima snagu od 700 KS, što mu omogućuje ubrzanje do “stotke” za 3,5 sekunde i ubrzanje do 300 km / h (elektronički ograničeno). Stoga se toplo preporučuje vožnja u kacigi, zbog gore spomenutog nedostatka vjetrobranskog stakla. Izradit će se ukupno 88 primjeraka ovog automobila po cijeni od približno 820.000 Eura po primjerku

3. McLaren Elva





Sljedećem automobilu s našeg popisa također nedostaje vjetrobransko staklo. Pripada najekskluzivnijoj grupi proizvoda kompanije McLaren i stvoren je kao počast automobilima visoke performanse marke. Elva također nema krov i super je automobil dizajniran da pruži sirovo trkačko iskustvo i ekstremnu zabavu u vožnji i igri sa zakonima fizike. Ispod njegove haube pronaći ćete 4.0 V8 motor snage 815 KS, koji će vam omogućiti da potpuno uništite frizuru za manje od 3 sekunde – ovoliko će trebati ubrzanje od 0 do 100 km / h, odnosno 6,7 sekundi ako neko koristi poseban gel, jer nakon tog vremena brojač već pokazuje 200 km / h! McLaren planira proizvesti samo 150 primjeraka Elve po cijeni od oko 2 miliona Eura po primjerku.

4. Ferrari Monza





Superbolid s dva ili jednim sjedištem dizajniran za kolekcionare i najvjernije kupce marke. Da biste je kupili, morate imati posebnu preporuku. Naravno, nedostaje mu vjetrobransko staklo, što je omogućilo da se nađe na našem popisu. Ali to nije jedina “prednost”. Ispod poklopca motora nalazi se atmosferski 6,5 V12 motor snage 800 KS, koji omogućuje ubrzanje do “stotke” za 2,9 sekundi i do 200 km / h za 7,9 sekundi. Najveća brzina doseže 300 km / h i definitivno zahtjeva upotrebu kacige koja će zaštititi širok vozačev osmijeh od insekata. “Na žalost” ili nečiju radost, Ferrari je već prodao svih 499 planiranih jedinica. Jedan od klijenata bio je Zlatan Ibrahimovic.

5. Morgan 3 – Wheeler





Jedan od najoriginalnijih automobila, također bez vjetrobranskog stakla i koji već uživa status kultnog modela. Tim više što je proizvođač najavio da će uskoro završiti proizvodnju trenutne generacije ovog tricikla. Ovom prigodom pripremljena je čak i ograničena posebna serija P101 ovog jednosjeda koja je dostupna u nekoliko završnih obrada, a pokreće je dvocilindrični 2.0 motor snage 83 KS. Možda ne zvuči previše, ali dovoljno je da 3-točkaš ubrza do “stotke” za 6 sekundi i postigne maksimalnu brzinu od 185 km / h. Cijena od 50.000 Eura.

6. Volkswagen GX-3





Nažalost, ovo se vozilo ne može kupiti, ali ćemo ga ipak uvrstiti na naš popis. Kao i spomenuti Morgan 3-Wheeler, i ovaj je imao dizajn s tri točka te je dizajniran da pruži maksimalnu zabavu u vožnji, ali po razumnoj cijeni. Kada je Volkswagen 2006. pokazao ovaj koncept, govorilo se o iznosu koji je krenuo od 17.000. dolara. Interes potencijalnih kupaca za ovaj automobil, koji je trebao pokretati 1.6 motor sa 125 KS i omogućiti ubrzanje “stotina” za manje od 6 sekundi, bio je ogroman, no u konačnici je kompanija odlučila ne započeti proizvodnju. Šteta.

7. Porsche 550 Spyder





Vjerojatno najpoznatiji automobil na svijetu bez vjetrobranskog stakla, zapravo s mini oblogom na svom mjestu. Debitiran je 1953. godine na salonu automobila u Parizu i bio je prvi model marke dizajniran s obzirom na utrke. Lagani sportski automobil vidio je nekoliko verzija, uključujući RS i RSK, i postigao je brojne uspjehe, uključujući Mille Miglia i Le Mans. U njegovoj priči postoji i tužna epizoda – James Dean poginuo za volanom 1955. godine.

Trenutno je 550 jedan od najpoželjnijih automobila na svijetu. Prije nekoliko godina, jedna od njegovanih verzija RS prodana je za astronomskih 5 miliona eura. Dobro je podsjetiti da je napravljeno samo 90 automobila.