Evropski mediji pišu kako su širom kontinenta uočeni ozbiljni nedostaci s razinom tehničke podrške i podrške dijelovima za nove kineske marke automobila. Štoviše, u Ujedinjenom Kraljevstvu se zbog toga neki električni automobili gotovo ne mogu osigurati, dok su kod drugih osiguranja puno skuplja no što bi trebala biti.
Britanci tako izdvajaju BYD Seal kao jedan od primjera novog kineskog modela koji je teško osigurati, jer je vrlo malo osiguravajućih društava spremno preuzeti rizik. BYD je britanskim novinarima rekao da je svjestan da kupci mogu imati problema te je nedavno održao događaj za osiguravatelje na kojem je prikazao svoju britansku strategiju za dijelove i popravke. “Ovu stvar shvaćamo vrlo ozbiljno i radimo s relevantnim stranama kako bismo pronašli dugoročno rješenje”, rekao je glasnogovornik kompanije, prenosi index.hr
Nedostatak razumijevanja
Problem nije u samim kineskim automobilima, već u nedostatku razumijevanja o tome kako funkcionira europsko tržište popravaka i neuspjeha u omogućavanju isporuke ispravnih dijelova i informacija koje bi omogućile isplative popravke nakon nesreća.
Ben Townsend je voditelj automobilske industrije u tvrtki Thatcham Research koja se bavi istraživanjem rizika koju financira industrija osiguranja: “U osnovi nema ničeg lošeg u automobilima koje proizvode”, tvrdi. “To su dobri proizvodi. BYD je najveći svjetski proizvođač baterija, najveći svjetski proizvođač solarnih panela i proizvodi polovicu svjetskih iPada.” No, kaže Townsend, tvrtke nemaju dovoljno znanja o tome kako funkcionira europsko tržište popravaka i osiguranja, jer to nije nešto što su prije trebale znati.
Auti se otpisuju zbog glupih razloga
I tu počinju problemi. Martyn Rowley, izvršni direktor Nacionalnog udruženja za popravak karoserija, otvoren je u svojoj kritici kineskih proizvođača. Priča o problemu koji se dogodio s modelom GWM Ora. “Imamo servisere koji su taj auto otpisali iz glupih razloga, zbog nečega što bi proletjelo kroz radionicu da je u pitanju Ford ili Vauxhall”, kaže. “Nažalost, jednostavno ne možete dobiti dijelove; nisu dostupni za to vozilo, što mislim da je smiješno s obzirom na to da se radi o poslovima vrijednim više milijuna funti.”
Osim poteškoća s dijelovima kod kineskih modela, postoje i problemi oko pružanja informacija. Osiguranje automobila temelji se na premisi da se šteta mora popraviti prema odobrenom standardu proizvođača, ali za mnoge kineske modele relevantne informacije o tome kako ih popraviti ne postoje, jer ih kinesko domaće tržište ne treba.
Prema Townsendu, činjenica da su troškovi rada niži u Kini znači da su očekivanja vrlo različita. “Popravak kompletne strane karoserije na automobilu je normalan u Kini; ako imate bočni udar, oni će samo popraviti cijelu stranu jer je radna snaga tako jeftina”, kaže on. “Dakle, oni pružaju takve informacije za popravak karoserije nekoj radionici u Velikoj Britaniji, ali ovdje bi takav popravak karoserije završio otpisom automobila, jer ga cijena rada čini neodrživim.”