Premijera najnovije generacije Mercedesove S-klase, poznate kao W223, nastavila je tradiciju koju ovaj model nameće desetljećima. Još jednom, S-klasa svojim vlasnicima osigurava opremu koja će “običnim” automobilima biti dostupna tek za nekoliko godina.

Teško je reći kada je rođena S-klasa. Najsigurnija odrednica bila bi odabir prvog službeno imenovanog modela koji je debitovao 1972. godine, ali ni to ne bi bilo potpuno tačno. Njemački proizvođač ukazuje da je prvi “vrhunski” Mercedes bio Mercedes-Simplex sa 60 KS (predstavljen 1903. godine), s motorom od 4 cilindra ispod haube. U nomenklaturi se slovo S pojavljuje 1956. godine, tačnije u rasponu osvježenog modela 220.






Kako i priliči S klasi, ili za sada slovu S – „ponton“ bi se mogao pohvaliti 6-cilindričnim motorom (kasnije, od 1958. samonosivim tijelom ili opcijskim „dvozonskim“ grijanjem u prvom redu. Kraj 1960-ih još nije donio rođenje S-klase, ali predstavljen je jednako prepoznatljiv automobil iz porodice 220, “wingman”. U međuvremenu je napravljen legendarni Mercedes-Benz 600 s V8 motorom. Obožavan od diktatora, poznatih osoba i velikih svjetskih privrednika. Iako je bio perjanica marke, danas bi bio u rangu s Rolls-Royceom.






S-klasa se službeno pojavila 1972. godine. Morao je iznenaditi kupce i konkurente pa su se u automobilu nalazili spremnik za gorivo otporan na oštećenja, volan s četiri kraka, tempomat i rebrasta stražnja svjetla. S-klasa ove generacije ujedno je i prvi tvornički proizvedeni dizel automobil (u početku dostupan samo u Sjevernoj Americi).

Naravno, također ne treba zaboraviti da je ovaj model ujedno bio “prvo tvorničko vozilo s ABS-om”, barem prema navodima samog proizvođača. Međutim, treba imati na umu da je ta ideja već bila poznata u vazduhoplovstvu (od 1929. Gabriel Voisin), a već je bila instalirana u druge automobile poput Jensena (Dunlopov sistem Maxaret). A, slično rješenje već je ponuđeno u Cadillacu i Chryslerima …

Međutim, upravo je ABS sletio (neobavezno, ali uvijek) u sve Mercedesove automobile 1980. godine. Svi Mercedesi već su imali sistem 1992. godine. Ostali su proizvođači još uvijek čekali – čak 10 godina.

1979. je sljedeća generacija, W126, za mnoge korak unatrag, uglavnom radi plastičnih branika, koje će godinama kasnije cijeniti. To nije slučaj sa zračnim jastukom, koji je predstavljen 1981. godine, bočnim zračnim jastucima (od 1988.) i zatezačima sigurnosnih pojaseva. Po prvi puta možete primijetiti i fokus na ekonomičnost goriva ili brigu za okoliš. Pažnja je usmjerena pri postavljanju katalizatora posvećena aerodinamičkom otporu i pitanju čistoće izduvnih gasova.






W140 je izuzetno poželjan Mercedes, možda jedan od posljednjih, koji su dizajnirali inženjeri, a ne računovođe. Par mjeseci prije premijere, BMW je predstavio seriju 7, koja je imala V12 motor ispod haube. S klasa ne može biti inferiorna, što je produžilo razvoj za 18 mjeseci. Kad su se pojavile glasine o V16 motoru (Project Golfish), i Mercedes je počeo raditi na njemu. Nije bilo zanemarljivo ni to što su se Japanci iznenada pojavili na američkom tržištu s Lexusom LS .

Proizvođač je u ovu generaciju postavio dvostruko ostakljenje, automatsku klimatizaciju koja otkriva ugljični monoksid, prilagodljivi ovjes, ESP sistem, parking senzore, navigacijski sistem, prepoznavanje glasovnih naredbi ili xenonske svjetiljke. Impresivno zar ne!






Generacija W220 također je trebala ostaviti utisak. Još lakši, nudi više prostora (iako je manji izvana) i prvi put se prodaje u izdanju AMG S 55. Čak je i “obični” S600 premašio magičnih 500 KS. Ulagalo se u sigurnost – PRE-SAFE sistem znao je za predstojeću nesreću, pa je mogao odabrati odgovarajuće mjere zaštite putnika. Tu je bio i zračni ovjes AIRMATIC, koji se često kvario, zbog čega je automobil pao u nemilost. S-klasa je imala problema i s korozijom, pa se starije mogu jeftino kupiti.

Generacija W221, koja je predstavljena 2005.godine, postala je dio trenda “pokazivanja” onoga što ćemo u budućnosti naći u “običnim” automobilima. S-klasa je bila opremljena noćnim vidom, asistentom mrtvog ugla, održavanjem trake ili ograničavačem brzine – što se danas može naći u većini vozila (osim uređaja za noćni vid). 2009. godine face lifting je u svoju ponudu uveo hibridni model. Više od 10 godina kasnije, proizvođači se bore da se hibrid pojavi u njihovoj ponudi.






Tržište se mijenja, kupci se mijenjaju, mijenja se S-klasa. Nasljednik, predstavljen 2013. godine, bio je pripremljen za kupca s Dalekog istoka, koji se voli prevoziti, ali ne mora nužno sjediti za upravljačem. Stoga su, ugrađeni različiti programi masaže za svako sjedište. Napuštena je plastika, a korišteni su i ekrani, koji su se čak pojavili u osnovnoj A klasi, godinama kasnije. Korištena je i kamera ispred vozila koja priprema ovjes za nadolazeće neravnine. W222 također može pratiti vozilo ispred sebe u gužvi, ali sistemi kojima upravljaju Mercedesovi inženjeri omogućili su im da prijeđu i do 50 kilometara bez dodirivanja upravljača.

Svakako će se autonomni sistem razviti u sljedećoj generaciji, čiji se silicijski mozak sastoji od 50 modula i oni se mogu međusobno nadograđivati. Asistent u vožnji čak prepoznaje i ivičnjake, a kočenje u nuždi izvest će brzinom od 130 km / h! Izgled središnjeg ekrana, ​​izrađenog u OLED tehnologiji, koji iznosi čak 12,8 inča pomalo je diskutabilan. Međutim, ne može se reći da je Mercedes spustio ljestvicu u stvaranju naprednih i luksuznih automobila: imamo ovjes koji podiže S klasu u slučaju nužde, čak 31 zvučnik, 10 vrsta masaže i 19 motora za svako sjedište. Hoćemo li za desetak godina vidjeti takve pogodnosti u “običnim” automobilima? Ko čeka, taj i dočeka…