Kada je 2019. bio nov prodavao se po cijeni od 75.000 dolara, a sada može da se nađe i za 30.000.

Audi e-tron iz 2019. predstavljao je važan prodor njemačkog premijum brenda u segment električnih vozila. Za razliku od najistaknutijeg električnog SUV-a u to vrijeme, Teslinog Modela X, e-tron je donosio dašak normalnosti i njemačke sofisticiranosti, prenosi b92.net
Uprkos tome što je bio solidan i luksuzan EV, nipošto nije bio savršen, pa je u međuvremenu pretrpio ogromnu amortizaciju kada je cijena u pitanju. Sada taj gubitak vrijednosti može biti nečiji dobitak jer je polovni Audi e-tron postao prilično povoljan EV polovnjak.

Kada je bio nov, Audi e-tron Premium Plus za 2019. godinu (Audi je kasnije predstavio i početni nivo opreme) startovao je u Americi sa cijenom od 75.795 dolara. Vrhunska Prestige varijanta ušla je na tržište sa još višom početnom cijenom od 82.795 dolara.
U to vrijeme, e-tron je bio po cijeni u rangu sa drugim konkurentima na tržištu, kao što su Jaguar I-Pace i Tesla Model X. Bilo je to vozilo visoke klase sa visokom cijenom.

Danas luksuzni Audi više nije vozilo samo za najvišu ešalon kupaca. U stvari, kupci polovnjaka sada mogu da nabave korišćene primerke po istoj cijeni kao i pristojno opremljeni električni automobil iz niže klase, Chevrolet Bolt.
Na sajtu TrueCar postoji iznenađujući broj polovnih Audi e-tron vozila, koji se prodaju između 30.000 i 35.000 dolara širom SAD. Neki polovni primjerci za prodaju su izgubili preko 60% na vrijednosti, a još uvijek su u osnovnom garantnom roku, piše InsideEVs.
Ali, da li bi polovni e-tron trebalo kupiti samo zato što je pristupačan?

Iako 2019. Audi e-tron nije bio najkonkurentniji EV prilikom lansiranja na tržište, nema sumnje da je to impresivan krosover kada je riječ o komforu i kvalitetu izrade. Međutim, kada je u pitanju domet sa punom baterijom, ne može da se pohvali s obzirom da prema, nešto konzervativnijem, američkom EPA standardu on iznosi nešto manje od 330 km.
Opremljen je baterijom od 95 kilovat-sati (od kojih je tek 86 upotrebljivo). Jedan od razloga zašto je domet e-trona tako ograničen leži i u njegovoj masi; težak je kolosalnih 2.600 kg. Ipak, nije sve tako negativno. Kako navodi InsideEVs, ovaj električni krosover ima mnogo pozitivnih karakteristika. Na primjer, može da vuče do 1.800 kg.
Njegov pogonski sistem raspolaže sa 402 konjske snage, sa uključenim režimom Boost, što je dovoljno za ubrzanje do stotke za oko 5 s. U normalnoj vožnji, električni motori proizvode 335 konjskih snaga, a to još uvek više nego dovoljno za ovaj automobil. Najznačajnija karakteristika e-trona je njegovo punjenje. Sa maksimalnom snagom punjenja od 150 kW, e-tron može da dostigne 80% kapaciteta od nule za samo trideset minuta.
Nova Hyundai Kona (2023). Cijena u Bosni i Hercegovini kreće od 48.900 KM



















