DS N8, odnosno N°8 (to je službeni naziv koji gotovo niko neće tačno ukucati u tražilicu), potpuno je novi automobil koji će steći prepoznatljivost dosad nepoznate skupine kupaca (pristup francuskog premium brenda je orijentisan na nakit)
Krenimo od dimenzija koje mogu biti važne potencijalnim kupcima. Novitet je dugačak točno 4820 milimetara, širok 1900 milimetara i visok 1580 milimetara. Međuosovinsko rastojanje mu je 2900 milimetara.
Proizvođač već neko vrijeme podgrijava atmosferu oko debija ovog automobila, ukrašavajući ga fotografijama u kamuflaži. Tako da smo znali kakvu siluetu možemo očekivati. Sada, međutim, možemo pogledati automobil bez ikakvih skrivenih elemenata.
Prednja strana je produžetak trenutno korištenog stilskog koncepta. Uska prednja svjetla nadopunjuju LED svjetla koja podsjećaju na ledenice. Između njih nalazi se osvijetljena ploča s logom proizvođača, koja je zamijenila klasičnu masku.
Profil otkriva originalnost predstavljenog modela. To je fastback s gotovo ravnom linijom haube, kosim krovom, snažno nagnutim prozorom i kosim stražnjim krajem. Pored neobičnih proporcija, izgleda vrlo elegantno. Stražnja strana je također spektakularna. Uz relativno kratak prozor nalazi se spojle. Lampe zadržavaju isti motiv kao i prednja svjetla.
Pitamo se za natpis na poklopcu “DS Automobiles N°8” – izgleda kao da je zalijepljen. No, čini se da je slikana kako ne bi narušila čisti oblik. U svakom slučaju, DS N8 izgleda vrlo zanimljivo.
Novi proizvod francuskog proizvođača temelji se na platformi STLA Medium, koju između ostalih koriste Peugeot 3008 i 5008, Opel Grandland i nadolazeća sljedeća generacija Citroena C5 Aircross.
Spomenuta platfrma omogućuje korištenje SUS i hibridnih pogona (i mHEV i PHEV). A takvi se također mogu pronaći u gore spomenutim SUV vozilima. Nažalost, u slučaju DS N8, niko ne govori o njima.
Automobil će imati samo električni pogon. Barem je to početna pretpostavka. S jedne strane, to se može promijeniti zbog potražnje na tržištu. S druge strane, morate biti svjesni strožih emisijskih standarda koji će biti implementirani 2025. godine. Proizvođači su zato u teškoj situaciji.
Vratimo se na DS N8. U osnovnim izvedbama bit će opremljen električnim motorom snage 227 konjskih snaga ili 242 konjske snage – uz dodatno pojačanje od 30 konja zahvaljujući funkciji privremenog pojačanja. Ova varijanta opremljena je pogonom na prednje točkove.
AWD verzije nude dvije električne jedinice koje generišu ukupno 345 konja s mogućnošću privremenog pojačanja do 370 konjskih snaga. S tom vrijednošću novi DS omogućuje vam da do 100 km/h stignete za 5,4 sekunde i ubrzate do 190 km/h (elektronička blokada).
Baterija dolazi u dva kapaciteta. Manji ima 74 kWh i omogućuje put do 572 kilometra. Zauzvrat, onaj veći, od 97,2 kWh, omogućuje putovanje od 686 kilometara. U oba slučaja koristi se 400 V tehnologija i moguće je puniti istosmjernom snagom od 200 kW. Potrebno je 27 minuta da se obnovi energija u rasponu od 20-80 posto.
Francuzima se ne žuri uskoro predstaviti automobil tržištu, iako je za Stellantisove standarde i dalje prilično brz. Očekuje se da će DS N8 biti dostupan sredinom sljedeće godine.