23 milijarde dolara godišnje! Toliko Stellantis planira zarađivati na daljinskom ažuriranju softvera za automobile

Ne radi se o proizvodnji automobila, ali se očekuje da će prodaja opreme putem interneta automobilskim markama donijeti milijarde dolara. Proizvođači automobila se već pripremaju za to.

25 milijardi dolara godišnje do 2030. Evo koliko koncern General Motors planira zaraditi od daljinskog ažuriranja softvera i prodaje dodatne opreme u pretplatničkom modelu. Tek nešto skromnije procjene – jer uz pretpostavku prihoda iz istog tržišnog segmenta na razini od 23 milijarde dolara – planira koncern Stellantis.

“Moramo produbiti odnos između kupaca i marke i proizvoda”, objašnjava Mamatha Chamarthi, direktorica razvoja softvera u Stellantisu, za Auto News. “Nekada je postojao novac koji je nagovarao kupce da ulažu u bolju opremu i motore. Danas je riječ o softverskim uslugama”, dodaje.

Carlos Tavares, šef grupe Stellantis, također se osvrnuo na ovu temu





Nedavno smo ga citirali kada se požalio kako je teško zaraditi na proizvodnji električnih automobila. Čini se da vidi potencijal u uslugama pretplate. Po njegovu mišljenju, međutim, treba obratiti pažnju na to da korištenje ove tehnologije ne povećava još više cijenu proizvodnje automobila i ne čini automobile dostupnim “samo eliti”.

Mnogi proizvođači ističu da će im upravo “oprema u Cloudu” omogućiti smanjenje troškova proizvodnje, jer će svaki automobil sići s trake s istom opremom – a koji će elementi raditi (i koliko dugo) posebna je stvar koju će kupac može nadograditi s nekoliko klikova na svom pametnom telefonu.

Brendovi vjeruju da će im pretplatnički model omogućiti da zarade na automobilima onoliko koliko elektroničke kompanije zarađuju na svojim proizvodima

Neki stručnjaci su skeptični i ističu da to “vjerojatno neće uspjeti”. No, direktori računaju i na to. Spomenuti Stellantis već radi na platformi koja vam omogućuje daljinsku kupovinu ne samo opreme kao što su grijana sjedala ili prilagodljiva prednja svjetla, već i dodavanje snage i … ostale nadogradnje.

Pretplate treba da počnu 2024, a posebno me ova zadnja tačka jako zanima. Kako će to funkcionisati u praksi? Hoće li podaci iz clouda biti spojeni na amortizere ili ostatak ovjesa?

Ako model pretplate nekoga ne uvjeri … ionako će se prekinuti





Čini se da nećemo bježati od plaćanja opcija nakon kupovine automobila, čak i ako se nekome ne sviđa. Direktori koncerna to vide kao priliku za profit, a to je u ovim vremenima još važnije nego inače, jer je zarada postala teža. Možda će ova daljinska kupovina stražnje kamere spasiti nekoliko kompanije da ne propadnu ili ih ne pojede kineski zmaj. Sa stajališta kupca, to su zapravo samo prednosti. Moći ćete kupiti npr. bolja svjetla samo za praznike, ili grijana sjedala samo za zimu.

Prevozite li veći broj putnika? Platite dodatno za nekoliko konjskih snaga. A kad u igru ​​uđu “automehaničarske” radionice s talentovanim hakerima … bit će zanimljivo.

Volkswagen Golf 8 (2021). Cijena kreće od 43.496 KM