Upalila vam se ‘Check Engine‘ lampica? Ugasite ju sami

Već više od dva desetljeća automobili su pod kontrolom elektronike. Ako otkrije neispravnost motora, mjenjača, sigurnosnih sistema, senzora ili abnormalan sistem izduvnih gasova, na ploči s instrumentima pojavljuje se poruka o pogrešci, obično u obliku žute ikone. Najčešća pogreška povezana je s radom motora, a poznatije kao Check Engine. Za razliku od grešaka u sigurnosnom sistemu: kao što su ABS ili zračni jastuci – ova se poprilično lako otklanja.

Na Internetu ne manjka ljudi koji traže način za brisanje pogrešaka. Najčešći način za uklanjanje pogreške Check Engine bez servisnog računala je uključivanje i isključivanje paljenja u intervalima od nekoliko sekundi. Omogućuje li vam to zapravo brisanje pogrešaka? U većini automobila sigurno ne; može zahtijevati druge radnje, npr. pritiskanje tipki na kontrolnoj ploči određenim redoslijedom.

Brisanje odspajanjem negativnog pola

Odspajanje negativnog pola s akumulatora prekida napajanje elektronike na vozilu i može dovesti do grešaka u čišćenju. Dobro je zapamtiti da će također deprogramirati radio, što može zahtijevati unos sigurnosnog koda. Podaci pohranjeni u memoriji putnog računala također će biti izgubljeni.

Jedna od metoda gašenja lampice “check engine” je uklanjanje negativnog pola s baterije. Isključivanje ugrađene elektronike iz izvora napajanja na pola sata ili više može obrisati pogreške iz memorije računala. Sve ovisi o modelu automobila, načinu rada njegove elektronike pa čak i izvedbi električne instalacije. U nekim automobilima, napajanje elektronike u vozilu održava drugi akumulator koji radi nezavisno o starter akumulatoru.

Napajanje kontrolnog računala motora također se može prekinuti isključivanjem osigurača koji upravlja ovim uređajem. Međutim, morate ga pronaći na popisu osigurača ili korisničkom priručniku. Lakše je samo odspojiti negatigni pol akumulatora.

Najbolji način za uklanjanje pogreške Check Engine je kupnja bilo kojeg OBD skenera. Takvi se uređaji mogu kupiti na kineskim reklamnim web-portalima čak i za desetak maraka, a to je dovoljno za brisanje grešaka u mnogim modelima automobila. Štaviše, OBD skener će nas obavijestiti o mogućem uzroku greške. Alternativa su bežični čitači uključeni u OBD utičnicu, koji će vam, spojeni na telefon (čak i uz besplatnu aplikaciju), omogućiti čitanje i brisanje grešaka.

Čak se i najjeftiniji OBD skener učinkovito povezuje s elektronikom automobila i omogućuje brisanje grešaka vezanih uz rad motora.

U starijim automobilima, digitalne kodove grešaka je moguće očitati, na primjer, s brojača kilometara. Također je potencijalno moguće očistiti pogreške na ovaj način. Međutim, zainteresovane strane moraju dobiti pouzdane servisne upute kako bi izbjegle slučajno oštećenje elektronike.

Nestaju li greške motora same od sebe?


Ponekad nije potrebno brisati greške. Auto elektronika dijeli OBD greške na privremene i trajne. Stalne pogreške prate ozbiljne kvarove, kao što su oštećeni senzori ili puknuti kabeli. Čak i ako se mogu ukloniti, pojavit će se odmah nakon pokretanja motora i neće prestati dok se ne ukloni uzrok problema.

Privremeni kvarovi, poput izostanka paljenja, mogu uzrokovati paljenje ili treptanje lampice za provjeru motora, ali lampica se neće vratiti nakon ponovnog pokretanja motora ako se greška ne ponovi.

Bez obzira na to je li greška nestala sama od sebe ili smo je mi izbrisali, njihova pojava je znak da se nešto loše počinje događati s automobilom. Ignorisanje znakova problema, osobito redovito brisanje grešaka koje se ponavljaju, može uzrokovati značajnu štetu.