TEST: Kia Sportage 1.6 T-GDI LX Fresh ISG 6 M/T – uloženo/dobiveno

Ovih dana, kada se cijene goriva na benzinskim pumpama u Bosni i Hercegovini približavaju magičnoj brojki od 4 marke po litri, prvo pitanje nakon preuzimanja nove KIA Sportage sa benzinskim 1.6 T-GDI motorom, koji snagu od 150 KS prenosi na prednje točkove bilo je: koliko troši?

Prelaskom nešto više od 165 kilometara u ECO načinu rada po autocesti, a potom po magistralnim cestama moje bojazni su nestale kada sam na bord kompjuteru vidio potrošnju od 5,9 l/100 km.

Zašto bojazni? Riječ je o prilično velikom SUV-u koji ima međuosovinski razmak od gotovo 2,7 metara. Novi dizajn karoserije i nove dimenzije karoserije: dužina 4,515 mm, širina (bez retrovizora) 1,855 mm, visina 1,645 mm, međuosovinski razmak 2,680 mm, kapacitet prtljažnika 591 L / 1.780 L (preklopljeni nasloni stražnjih sjedišta), kapacitet rezervoara za gorivo 54 l.

No, prije nego se posvetimo novoj petoj generaciji, vratimo se malo u prošlost. Historija Kia Sportage stara je 29 godina. Prva generacija ovog automobila debitovala je davne 1993. godine….. Sa trećom generacijom smo se upoznali 2013. Četvrta generacija na BiH tržište stiže 2016 godine,i kupuje nas svojim izgledom i sedmogodišnjom garancijom. Facelift verzija četvrte generacije stiže 2018, s početkom 2019 dobijamo priliku da je testiramo. Aktualna odnosno peta generacija razvijena na posebnoj N3 platformi premijerno je prestavljena u septembru 2021. dok je na BiH tržište stigla u aprilu 2022.

Budimo iskreni već je postala hit. U tome nema ništa iznenađujuće, jer su Korejci napravili fenomenalan automobil. Sjećam se da su press fotografije kod mnogih izazivale negativne komentare, no, imam utisak da je riječ o prosječnim fotografijama koje nam je KIA servirala prije premijere.