Vrlo često se susrećemo sa pitanjem: Koja dimenzija guma odgovara mom automobilu? Odgovor je veoma jednostavan i univerzalan: Svaki proizvođač je propisao dimenziju/e guma koje odgovaraju pojedinom automobilu.
Od tog pravila ne treba odstupati, jer su dimenzije propisane tako da daju optimalne rezultate i da pri tome neće doći do eventualnih oštećenja na automobilu, prvenstveno na sistemu vješanja.
Poznato je da gume sa većom širinom gazećeg sloja imaju bolje držanje, posebno na suhim podlogama, a da se gume sa užim gazećim slojem bolje ponašaju na mokrim i klizavim podlogama. Također, gume sa većim nazivnim prečnikom i većom širinom gazećeg sloja izgledaju ljepše, a da gume sa visokim profilom lakše savladavaju neravnine.
Na svakoj gumi postoje oznake koje objašnjavaju o kakvoj se gumi radi, kakve su njene dimenzije, za koliku maksimalnu brzinu su predviđene i kolika im je nosivost.
Uzmimo za primjer gumu na kojoj je oznaka: 205/55 R 16 94 V
Iz oznake možemo pročitati da je (redom) širina gazećeg sloja 205 mm, da je visina profila 55% širine gazećeg sloja, da je guma radijalne konstrukcije (R), da može podnijeti opterećenje do 670 kg i da je predviđena za maksimalnu brzinu do 240 km/h.
Dosta često, vlasnici automobila (tamo gdje to propisi nalažu) koriste posebne gume za ljeto, a posebne za zimu. Nerijetko se trude da gume za ljeto budu šire, sa nižim profilom, a gume za zimu budu uže sa višim profilom. Takva postavka je opravdana, budući da se široke gume bolje ponašaju na suhom a uske, na mokrom i klizavom, zato što je površina gazećeg sloja manja, a time je veći pritisak na podlogu. Uz to, gume visočijeg profila često imaju dublji dezen, koji omogućuje bolje odvođenje vode ili materijala između gume i podloge. Naravno, treba obratiti pažnju da gume koje se koriste zimi nose oznaku „M+S“ (Mud + Snow – blato i snijeg), odnosno „3PMSF“ (3 Peak Mountain Snowflake – 3 planinska vrha i pahuljica).
Ipak, potreban je oprez, jer je veoma bitno da gume za isti automobil imaju isti obod, kako bi brzinomjer i „kilometar sat“ zadržali svoju funkciju i kako ne bi dolazilo do propterećenja sistema vješanja, kao i kvačila, mjenjača i motora. Ako baš želite da gume za ljeto i zimu budu različitih dimenzija, obavezno se konsultujte sa stručnim osobljem (ako proizvođač nije drugačije propisao). Uz to, treba imati na umu da sa gumama različitih dimenzija, automobil neće imati propisane performanse.
Naravno, potrebno je obratiti pažnju na indexe nosivosti i brzine. Sigurno je da ćete za veliki i težak automobil odabrati gume sa većim indexom nosivosti (vidi tabelu), jer će gume sa manjom nosivosti (od propisane) imati znatno kraći radni vijek. Također, potrebno je znati da gume sa višim brzinskim indexom imaju i višu cijenu, zato što su sastav i dezen gazećeg sloja prilagođeni većim brzinama i performansama.
Ako vam se neke gume sviđaju izgledom, to ne znači da odgovaraju vašem automobilu. Također, nove gume, čak i jeftinije i manje poznatog proizvođača su bolje od starih i izlizanih guma vrhunskog proizvođača – guma glavu čuva!
U prilogu su tabele indexa nosivosti i brzine, koje mogu biti korisne pri odabiru guma.
| Index nosivosti | kg | Index nosivosti | kg | Index nosivosti | kg |
| 70 | 335 | 89 | 580 | 108 | 1.000 |
| 71 | 345 | 90 | 600 | 109 | 1.030 |
| 72 | 355 | 91 | 615 | 110 | 1.060 |
| 73 | 365 | 92 | 630 | 111 | 1.090 |
| 74 | 375 | 93 | 650 | 112 | 1.120 |
| 75 | 387 | 94 | 670 | 113 | 1.150 |
| 76 | 400 | 95 | 690 | 114 | 1.180 |
| 77 | 412 | 96 | 710 | 115 | 1.215 |
| 78 | 425 | 97 | 730 | 116 | 1.250 |
| 79 | 437 | 98 | 750 | 117 | 1.285 |
| 80 | 450 | 99 | 775 | 118 | 1.320 |
| 81 | 462 | 100 | 800 | 119 | 1.360 |
| 82 | 475 | 101 | 825 | 120 | 1.400 |
| 83 | 487 | 102 | 850 | 121 | 1.450 |
| 84 | 500 | 103 | 875 | 122 | 1.500 |
| 85 | 515 | 104 | 900 | 123 | 1.550 |
| 86 | 530 | 105 | 925 | 124 | 1.600 |
| 87 | 545 | 106 | 950 | 125 | 1.650 |
| 88 | 560 | 107 | 975 | 126 | 1.700 |
| Index brzine | Maksimalna brzina |
| L | 120 km/h |
| M | 130 km/h |
| N | 140 km/h |
| P | 150 km/h |
| Q | 160 km/h |
| R | 170 km/h |
| S | 180 km/h |
| T | 190 km/h |
| U | 200 km/h |
| H | 210 km/h |
| V | 240 km/h |
| W | 270 km/h |
| Y | 300 km/h |



















