Toyota to uopće ne odobrava, ali malo toga može učiniti – teroristi obožavaju modele Hilux i Land Cruiser.
Nedavno smo pisali o Hiluxu iz Južne Afrike, u koji je neko ubacio Mercedesov 6,2-litreni V8. Jedan od komentatora spomenuo je kako to nije najbolje rješenje u smislu osiguranja pouzdanosti vozila. Kao da je “samohodna platforma za ZU-23”, odnosno najpopularnije protuavionsko oružje u svijetu, koje se proizvodi 60 godina, “pouzdano rješenje”. Tada sam se sjetio Instagram profila toyotasofwar. To je profil koji prikuplja i objavljuje, samo u dokumentarne i historijske svrhe, Toyotu snimljenu na ratištima u raznim dijelovima svijeta, ne samo u Afganistanu.
View this post on Instagram
Nije tajna da su Hiluxy, Tacomy i Land Cruisers jedno od omiljenih vozila svih vrsta naoružanih skupina
Toliko se ističu da se, primjerice, posljednja faza sukoba između Čada i Libije 1987. naziva Velikim ratom za Toyotu. Alarabiya.net izvještava da su 1990-ih Toyotini najtrajniji modeli postali jedan od simbola talibanskog rata. Slobodna sirijska vojska zatražila je isporuku Toyote 2014. godine , a veliki broj automobila marke kupljen je za pobunjeničke snage tokom građanskog rata u Maliju.
View this post on Instagram
Toyotu su vozili i vojnici ISIS-a, a problem je postao toliki da je američka vlada zatražila od japanskog proizvođača da pomogne u praćenju kako su teroristi došli u posjed iznenađujućeg broja novih Land Cruisera i Hiluxa. Pored unutrašnje politike kompanije koja zabranjuje prodaju automobila korisnicima koji bi potencijalno mogli biti povezani s paravojnim organizacijama i terorističkim aktivnostima, automobili se nevjerovatno dobro prodaju.
View this post on Instagram
Tamo se često šalju na poklon stranih firmi i institucija, mnogi od njih dolaze i iz krađa. Prije nekoliko godina mogli ste čitati o više od 800 Hiluksa koji su navodno nestali sa ulica Sydneya, a potom služili kao borbena vozila u Siriji.
View this post on Instagram
Danas gotovo svaki video zapis iz zona sukoba, uključujući i nedavne izvještaje iz Afganistana, sadrži Hilux. Sve je to dovelo do situacije u kojoj je Toyota zabranila kupcima prodaju novih Land Cruisera.
I o tome smo pisali prije nekoliko dana – Toyota zahtijeva od kupaca da potpišu obećanje da neće prodavati svoje automobile godinu dana. Na webu su se čak našle i šale da su Japanci vjerojatno očekivali nerede u Afganistanu i da su htjeli izbjeći rizik da se promocija novog Land Cruisera organizuje na ovakav način.
View this post on Instagram
Kako je izvijestila gore spomenuta Alarabiya, automobile ove marke često biraju Crveni krst i institucije UN -a koji su kupili preko 150.000 vozila u posljednjih četrdeset godina.
View this post on Instagram
2014. puno se pričalo o tome da je američki vodoinstalater tužio trgovca kod kojeg je ostavio svoj Ford F250 za daljnju prodaju. Automobil, prekriven reklamom za njegovu firmu, kasnije su preuzeli islamski militanti u Siriji te je ovjekovječen u medijskim materijalima s bojišta.
Texas plumber sues car dealer after his truck ends up on Syria’s front lines https://t.co/cMGIDAtlim pic.twitter.com/wW3hTtGHsq
— The New York Times (@nytimes) December 15, 2015
Očigledno, najbolja reklama za proizvod je zadovoljan kupac. U ovom slučaju Toyota najradije ne bi imala ovakvu klijentelu. Ne postoji ništa drugo nego početi proizvoditi manje izdržljive automobile.
View this post on Instagram
PS Jeste li znali da je Toyota prije nekog vremena imala u ponudi model Isis? Takav je porodični automobil uvela u ponudu u Japanu i Singapuru 2004. godine. Ubrzo nakon što je drugi ISIS postao poznat i rađanje ljubavi terorista prema automobilima marke, donesena je odluka da se model preimenuje u Gaia.




















