Brembo je predstavio novi kočioni sistem pod nazivom Sensify. S ponosom najavljuje da će sistem koristiti prednosti umjetne inteligencije, a to će povećati sigurnost i … smanjiti emisiju štetnih tvari.
Sistem kočenja jedan je od najvažnijih elemenata svakog automobila, iako se može steći utisak da je posljednjih godina bilo malo noviteta u ovoj kategoriji. Da, imamo kočione sisteme, ali ovo rješenje postoji već više od… 20 godina. Osim toga, još uvijek se radi na boljim materijalima za izradu, primjerice, kočionih pločica i diskova. Ali možemo li govoriti o iskoraku? Ne, radije ne.
Proboj bi trebao biti Brembo Sensify kočioni sistem

Prema aktualnim trendovima, proizvođač ga naziva inteligentnim, trebao bi koristiti umjetnu inteligenciju, odnosno softver napisan za tu svrhu.
Najvažnije prednosti su veća učinkovitost kočionog sistema i manji uticaj na okoliš, kao i mogućnost korištenja u svim vrstama vozila – od motocikala do sportskih automobila, od dostavnih kombija do snažnih tegljača. Osim toga, cijeli sistem također zauzima manje prostora od konvencionalnog sistema.
Brembo Sensify – kako radi?
U srcu sistema su dva kontrolera (ECU), po jedan na svakoj osovini. Svaki od njih kontroliše silu kočenja na određenoj osovini šaljući relevantne informacije aktuatorima (aktuator je sprava kojom se na pobudu upravljačkoga signala pokretni dijelovi sistema dovode u željeni položaj, ostvaruje se njihovo gibanje ili razvija sila ili moment sile (zakretni moment) kojim ti dijelovi djeluju na okolinu) koji se nalaze na svakom točku. Kada se zatraži smanjenje brzine – to jest, jednostavnim pritiskom na papučicu kočnice – unutar nekoliko milisekundi, oba ECU-a provjeravaju vuču točkova, masu praznog vozila, raspodjelu težine i nekoliko drugih problema, a zatim izračunavaju kolika se sila može primijeniti na točak.

Kočenje se, međutim, ne radi samo zahvaljujući elektrici i elektronici. Ovdje se još uvijek bavimo tradicionalnom hidraulikom, iako u znatno manjoj mjeri nego u automobilima koji su danas dostupni u salonima. Sistem je izvana gotovo neprepoznatljiv. Kada pogledamo kočnice određenog automobila, ionako ćemo vidjeti obične kočione diskove i čeljusti – potonje mogu raditi s hidrauličkim sistemom. Vjerojatno će postojati verzija s bubanj kočnicama, ali Brembo je trenutno pokazao samo dva prototipa, oba temeljena na Teslinim automobilima, a oni su oduvijek koristili diskove.
Zbog činjenice da je riječ o potpunom redizajniranju gotovo cijelog kočionog sistema, Brembo Sensify neće biti moguće ugraditi u starije automobile.
Koliko je novo rješenje efikasno?
Mogli su to provjeriti, između ostalog novinari britanskog magazina Autocar koji su testirali četiri Tesle koje je Brembo stavio na raspolaganje. Dva od njih bila su serijski automobili, a dva modificirana od strane Bremboa.
Probne vožnje su se odvijale na raznim podlogama, od suhog asfalta do snijega. Bez obzira na uslove, Sensify je smanjio put kočenja za najmanje metar. U zimskim uslovima, kada su pokušali kočiti sa 50 km/h, uspjeli su probiti čak 2 metra, štaviše, modificirani Tesla je također zadržao bolju upravljivost bez obzira na podlogu. Također nema “zveckanja” papučice kočnice pri naglom kočenju, što je tipično za ABS sisteme, što može odavati utisak da vozilo ne koči onoliko snažno koliko bi moglo, iako rezultati ispitivanja govore drugačije.
Apsurd je da vam, prema Brembu, ni za šta ne treba papučica kočnice, za kočenje možete koristiti i tipku. Možda i jest, ali teško mi je zamisliti da bi takva tipka mogla na neki način regulisati silu kočenja – vjerojatno bismo mogli govoriti samo o kočenju svaki put istom silom, npr. maksimalnom mogućom.

Međutim, ako se držimo tradicionalne papučice kočnice, Sensify će vam omogućiti da promijenite način rada pomoću aplikacije. Je li hod pedale prevelik i cijela stvar je premekana? Klik, klik, ispravljeno.
Kada je u prodaji?
Kako kažu Talijani, već su dobili odobrenje za svoj novi proizvod. To, međutim, ne znači da će se prvi automobili opremljeni Brembo Sensify sistemom početi pojavljivati u salonima sljedećeg petka. Na to moramo pričekati barem do 2024. U praksi je vjerojatno puno duže.
Za sada, ako želite imati kraći put kočenja i voziti ekološki, provjerite stanje kočnica, amortizera i guma te ih po potrebi zamijenite novima. Osim toga, češće koristite kočenje motorom.


















