Ovo je novi Porsche Cayenne

Mada je bilo planirano da Porsche treću generaciju modela Cayenne predstavnicima medija prikaže tek sljedeće nedjelje (29. avgusta), prve zvanične slike su se već danas pojavile u javnosti. Ovdje i podsjećanje da će šira javnost morati da sačeka septembarski sajam automobila u Frankfurtu kako bi ga bliže upoznala.

Podsjećanja radi, proizvodnja Cayenna prve generacije je počela 2002. godine, zatim je 2010. godine stigla i druga generacija koja je u restilizovanom izdanju predstavljena na sajmu u Parizu 2014. Koliko je Cayenne važan model za kompaniju pokazuje i podatak da je tokom 2016. širom sveta plasirano više od 70.000 primjeraka, što predstavlja oko 30% ukupne prodaje ove marke.

Sve u svemu, do sada je Porsche napravio više od 760.000 primjeraka Cayenna.

Potpuno novi Cayenne je dakle pred nama, i to na platformi koju će koristiti i Lamborghini Urus i nova generacija Volkswagena Touareg. Što se izgleda tiče, tu nema iznenađenja, što se uostalom nije ni očekivalo. Dakle, Porsche se odlučio da ne rizikuje (ponovo obratite pažnju na pomenute brojke o prodaji i biće jasno zašto), pa je primjenjena evolucija dosadašnjeg dizajna.

Po nekim ranijim informacijama, novi Cayenne je lakši od prethodnika, i to za oko 100 kg, što će se pozitivno odraziti i na potrošnju i performanse.

Naravno, i unutrašnjost je modernizovana (trokraki volan, koža, drvo, nova instrument tabla sa dva digitalna displeja + široki displej infotainment sistema), sa najnovijim tehničkim igračkama, a što se motora tiče očekuju se agregati sa 6 i 8 cilindara. Takođe, u najavi je i nekoliko hibridnih varijanti, jedna vjerovatno i sa plug-in hybrid sistemom iz nove Panamere Turbo S E-Hybrid sa 680KS.

Iz Porschea su takođe saopštili da su test primjerci novog Cayenna ukupno prešli oko 4,4 miliona kilometara na različitim kontinentima i u različitim klimatskim uslovima (pri temperaturama vazduha od -45 do + 50 stepeni), kao i da su testirani na stazama Nardo, Hokenhajm i Nirburgring.

Kako stvari sada stoje, Porsche će prvo predstaviti Cayenne III sa 3,0 litarskim V6 turbo motorom (330KS i 448 Nm) i 2,9 litarskim twin-turbo V6 agregatom sa 440KS i 548 Nm, a zatim će se na sajmu u Frankfurtu pojaviti i V8 verzija i Hybrid. Što se dizelaša tiče, ako ih i bude zbog posledica Dieselgate skandala, oni stižu kasnije.

U svakom slučaju, novi Cayenne bi u prodajnim salonima trebalo da se nađe prije kraja ove godine, bar što se tiče evropskog tržišta.





Izvor