Mercedes kupe i kabriolet E klase imaju mnogo dužu historiju od naziva “E-klasa”, koja postoji tek 27 godina. Modeli s dvoja vrata gornje klase, koji se proizvode više od 50 godina, uvijek su se odlikovali svojim elegantnim stilom, a istovremeno nisu bili toliko skupi kao S klase kupe . Nema svađe oko ukusa, ali imamo svoje favorite kada je u pitanju ljepota ovih automobila.
U Mercedesu kažu kako ova priča počinje daleke 1968. godine kad je lansiran dvovratni W114. Automobil je bio čista ekskluziva, pogonjen moćnim šestcilindrašima snage do 150 KS, a mogao je povući i do 199 km/h.

1977. godine stiže W123 u coupe izvedbi. Kraći i niži od limuzine, nudio se s nizom motora, pa i dizelašem. Očuvani primjerci danas postižu izuzetno visoku cijenu, osjetno višu od limuzina.

I W124 je imao coupe izvedbu, a nudio se i kabriolet. Čisti klasik vrijedan štovanja, posebno od 1993. godine, kada je imao AMG izvedbu s 272 KS.
Kraj milenija (1997. g) dočekat ćemo s prvim zasebnim modelom imena CLK (W208), koji se nudio u AMG izvedbi s V8 motorom. Zanimljivo je da je koristio osnovu C-klase.

CLK dobiva drugu generaciju 2002. godine, donosi napredak u polju komfora i kvalitete. I ovdje glavnu riječ ima AMG izvedba. Dovoljno je spomenuti CLK 63 AMG u Blac Series izdanju s više od 500 KS.
Od 2009. godine model je opet pridružen E-klasi. To je onaj model (C207/A207) s razdvojenim svjetlima, koji je tržišno odlično prošao.

2017. godine E-klasa coupe (C238/A238) dobiva elegantnu liniju, ali zadržava i veliku moć, posebno u AMG izvedbi. Filmska šminka, rafinirana izvedba i odlična vozna svojstva izdvajaju ga iz mase.
Vrijeme je za nasljednika.


Izvor
 
		
