Elektromobilnost nas želi zaštititi od prekomjernog zagađenja i učiniti naš zrak čišćim. Od 2035. najvjerojatnije više nećemo moći kupiti novi automobil s motorom s unutrašnjim sagorijevanjem u salonu. “Najvjerojatnije”jer su pregovori o ovom pitanju još u toku.
Sve pretpostavke plana za spas budućnosti našeg planeta izgledaju lijepo na papiru. Međutim, događa se da je stvarnm životu potpuno drugačija.
Tesla se pohvalio otvaranjem najveće električne punionice na svijetu, Harris Ranch Tesla Supercharger u Kaliforniji. Na jednom mjestu postavljeno je čak 98 Tesla Superchargera, što izgleda zaista impresivno.

Sigurno ćete pomisliti da se napajaju “zelenom energijom” iz vjetrenjača ili solarnih panela. Nažalost, tako bi bilo u idealnom svijetu.
Elon Musk najavio je da će uskoro gotovo svi Superchargeri koristiti samo solarne panele. Nažalost, solarna energija ne može opskrbiti čak 98 punjača.
The Harris Ranch Tesla Supercharger station is an impressive beast. With 98 charging bays, the facility in Coalinga, California, is the largest charging station in the world. And it's all powered by diesel. https://t.co/PZCvtC5vNS pic.twitter.com/JDQUgBztip
— Cowboy State Daily (@daily_cowboy) September 30, 2023
Istraživački novinar Edward Niedermeyer otkrio je da su stanice bile spojene na generatore struje skrivene odmah iza obližnje Shellove stanice. Pokreću ih, naravno, dizelsko gorivo.
Pokušao je od Tesle dobiti informaciju o tome, ali nažalost nije dobio odgovor. Ne znamo koliki je udio generatora sagorijevanja u pogonu Superchargera.
Nažalost, ovo nije usamljen slučaj. Jedan analitičar, David Blackmon, primijetio je čudno ponašanje na stanici za punjenje u blizini trgovine Whole Foods u Houstonu. Čim je vlasnik priključio svoju Teslu na Supercharger, proradili su dizelski generatori skriveni iza zgrade. To je “zelena energija”.
Stručnjaci kažu da Elon Musk neće moći opskrbljivati Superchargere energijom isključivo iz sunca. Ova bi ideja mogla funkcionisati samo kad bi punjači bili dostupni maksimalno 6-8 sati dnevno.
Kao što vidite, budućnost s elektromobilnošću ne izgleda tako ružičasto. Međutim, proizvođači još uvijek imaju vremena za poboljšanje tehnologije koju imaju.





















