Debi novog Hyundai i30 u Parizu

Novi i30, koji je oblikovan i razvijen u Evropi, jer je prije svega i namjenjen kupcima na Starom kontinentu, ima potpuno drugačiji prednji deo u odnosu na prethodnika, sa naglašenom maskom hladnjaka koju karakteriše takozvana “kaskadna” tekstura i veliki amblem Hyundaija u sredini. Ispod zakošenih farova nalaze se vertikalno nanizana LED dnevna svjetla.
hyundaii30




Posmatrajući novi i30 sa boka, uočavaju se veće staklene površine i širi C stub, dok je gornja linija vrata gotovo horizontalna, za razliku od aktuelnog modela. Zadnji dio također je potpuno izmjenjen u poređenju sa prethodnom, drugom generacijom. Stop svjetla su sada pravilnijeg oblika i manje se zavlače u zadnja krila, dok vrata prtljažnika imaju neobičan profil, po čemu će i30 biti prepoznatljiv na putu.
Tabela sa spoljnim dimenzijama vozila (4.340/1.795/1.455 mm) otkriva da je automobil duži za 40 mm, širi za 15 mm, ali i niži također za 15 mm, u odnosu na prethodnu verziju, dok je međuosovinsko rastojanje ostalo nepromjenjeno (2.650 mm). Zapremina prtljažnika iznosi 395 l, a obaranjem sjedišta raste na maksimalnih 1.301 l.
hyundaii301




Da bi parirao izuzetno jakoj konkurenciji u klasi kompaktnih hatchback modela, novi i30 opremljen je i brojnim bezbjednosnim elektronskim sistemima. Na listi su sistem automatskog kočenja u slučaju opasnosti od forntalnog sudara, “pametni” tempomat, sistem detekcije vozila u mrtvom uglu, upozorenje na nailazak drugog vozila prilikom isparkiravanja unazad, sistem za održavanje automobila u voznoj traci, obavještenje o ograničenju brzine na putnoj dionici kojom se vozilo kreće, sistem automatskog uključivanja i isključivanja dugih svjetala…
Novina u ponudi Huyndaia je tehnologija koja prati ponašanje vozača za volanom i detektuje pojavu umora kako bi se spriječila moguća nesreća. Sistem analizira informacije kao što je ugao zaokretanja volana, pozicija vozila u okviru saobraćajne trake kojom se auto kreće, vrijeme provedeno u vožnji. Ako otkrije naznake nepažnje za volanom, automobil će upozoriti vozača zvučnim signalom i obavještenjem na displeju instrument table.
Dizajn unutrašnjosti automobila donosi brojne novine. Komandna tabla je skladnija, i više nije vizuelno “presječena” centralnom konzolom. Redizajnirani su i volan, ventilacioni otvori, multimedijalni sistem, komande klima uređaja… Generalno, enterijer Hyundaija i30 izgleda znatno ljepše i kvalitetnije nego ranije.
00




Motorizacija novog i30 obuhvata tri benzinska i tri dizel motora. Osnovni benzinac je atmosferski četvorocilindarski 1.4 litarski agregat sa 100 ks i 134 Nm. Slijedi trocilindarski turbo motor od jednog litra, koji proizvodi 120 ks i 170 Nm, a u vrhu ponude benzinaca je 1.4 T-GDI turbo jedinica sa 4 cilindra, 140 ks i 242 Nm.
Dizelaše predstavlja 1.6 DOHC motor sa 16 ventila, dostupan u tri verzije. Najslabiji isporučuje 95 ks i 280 Nm, zatim tu je varijanta sa 110 ks i 280 Nm, i najsnažnija verzija sa 136 ks i 300 Nm.
Dva slabija benzinca i bazni dizel motor upareni su isključivo sa šestobrzinskim manulenim mjenjačem, dok se 1.4 T-GDI i dva jača dizelaša mogu naručiti i sa sedmostepenim mjenjačem sa duplim kvačilom.
Novi i30 u prodajne salone stiže početkom 2017. godine, do kada će biti poznata i cijena ovog automobila.