Legenda slavi rođendan, u januaru 1959. prvi primjerci sišli su s proizvodne linije u pogonu Mladá Boleslav, a kroz turbulentnu historiju isplivala je do statusa omiljenog porodičnog i poslovnog automobila kroz više od 6 miliona prodanih primjeraka…

Danas toliko traženi i jedan od najprodavanijih modela uopće, imao je jako zanimljivu prošlost. Za početak, otklonit ćemo nedoumicu kako je dobila danas svima dobro poznati naziv – Octavia. Naime, nije slučajno povezano s latinskim ‘octavia’, što znači – osmi. Budući da je kada se pojavila krajem ‘60-ih bio osmi model branda nakon završetka Drugog svjetskog rata, kao i osmi Škodin model s najmodernijom nezavisnom suspenzijom koju je proizvođač uveo 1933. godine.
Prva generacija Octavije napustila je glavnu tvornicu u Mladá Boleslavu krajem januara 1959. – zajedno s prethodnicima Š 440 i Š 445. Ispod haube korišten je robustan četverocilindrični motor zapremine 1,1 litra, koji je proizvodio 29,4 kW (40 KS) i pokretao stražnje točkove preko četverostepenog mjenjača. Najveća brzina bila je 110 km/h. Prosječna potrošnja bila je 7,7 litara benzina na 100 kilometara. Atraktivan, protočan dizajn karoserije bio je jednako impresivan kao i njegove vozne karakteristike za pojmove toga doba. Tehničke inovacije, uključujući prednju osovinu s oprugama i stabilizator torzijske poluge, Octaviji su dali visoku razinu udobnosti u vožnji i jednostavno rukovanje. Uvođenje asimetričnih prednjih svjetala tijekom 1959. godine povećalo je njegovu aktivnu sigurnost.
Škoda je potom predstavila snažniju varijantu, tokom 1959. Octaviju Super, s 1,2-litarskim motorom i maksimalnom snagom od 33 kW (45 KS). Potražnja za novim modelom naglo je porasla u zemlji i inostranstvu.
Robusna i pouzdana Octavija također je pružila tehničku osnovu za prvi automobil s mjestom proizvodnje (pazite sad) u Novom Zelandu 1966.
S novijim generacijama iz bliže prošlosti, ime je postalo sinonim za čitavu marku. Godine 1992. – ubrzo nakon što se ŠKODA udružila s Volkswagen koncernom – započela je izrada potpuno novog modela temeljenog na platformi Golfa. Na savremenoj tehničkoj platformi, bivši glavni dizajner Dirk van Braeckel i njegov tim stvorili su karoseriju s nepogrešivim dizajnom. Octavia sedan (negdje ćete vidjeti i naziv – salon) s velikim vratima prtljažnika debitirao je 4. aprila 1996. i odmah stekao međunarodno priznanje s visokom razinom aktivne i pasivne sigurnosti. Također je ponudio volumen prtljažnika od 528 do 1328 litara. Ako je ona fascinirala prostorom, Octavia Combi tek je ostavljala bez teksta s pojavljivanjem u martu'98-e.

Prva verzija s pogonom na sva četiri točka lansirana je 1999.. Do novembra 2010. izgrađeno je 970.000 sedana i više od 470.000 karavana prve generacije Octavije, pred kraj ponuđene u Tour izvedbi.
Taj je uspjeh nastavila je druga generacija, koja je izgrađena između 2004. i 2013. godine: prodano je 1,6 milijuna sedana i 900 000 Combi varijanti. Uz još veću funkcionalnost, dobila je i benzinske motore s izravnim ubrizgavanjem, te DSG automatski mjenjač s duplim kvačilom.
Aktualna Octavia generacija zadržala je okosnicu. U proizvodnji je od novembra 2012., a kroz prvi facelift prošla je u februaru 2017. Više od 2,5 miliona vlasnika vozi se u aktualnoj generaciji.

Škoda Octavia je odavno čvrsto utaborena na mnogim tržištima. To na impresivan način pokazuje činjenica, koja otkriva kako je od 1959. proizvedeno 6,5 miliona ove češke uspješnice. Osim glavne tvornice u Mladá Boleslavu, Octavia svoje proizvodne linije ima u Kini, Indiji, Rusiji, Kazahstanu i Alžiru.
Nova Octavia očekuje se iduće godine, za novi nastavak češke bajke…




Izvor: Autoportal.hr