Predložena cijena proizvođača je, npr., 40.000 dolara. Osim toga, trgovac ima pravo dodati svoju maržu. Problem je što marža raste u nebo i može biti čak i preko 100%. Ovako danas izgleda tržište novih automobila u SAD, dok kupce niko ne pita.
Novi jeftini automobili je izraz koji se u posljednje dvije godine sve rijeđe koristi. Ostavimo se na trenutak evropskog tržišta, jer ga već dugo maltretiramo i ništa se ne dešava. U SAD situacija nije ništa bolja. Specifičan sistem prodaje novih automobila tjera trgovce da prekorače nove limite i do krajnjih granica isprazne novčanike svojih kupaca.
Riječ je, naravno, o maržama. Oni su osnova za rad zastupništava u Sjedinjenim Državama i uvijek su bili fiksni element cijene automobila.
U SAD proizvođač daje osnovnu cijenu automobila (MSRP – preporučena prodajna cijena), a trgovac tome dodaje svoju maržu. Sve mora biti prikazano na posebnoj naljepnici (zvanoj Monroney Sticker) koja se lijepi na vjetrobransko staklo
Dakle, osoba koja ulazi u salon automobila i traži svoj automobil iz snova i tačno zna koliko će trgovac na njemu zaraditi. I tu poćinjemo.
Pandemija je uzdrmala tržišta širom svijeta – bez izuzetaka. U SAD je potražnja za novim automobilima neko vrijeme pala, ali je nakon nekog vremena snažno porasla. Kao rezultat toga, trgovci su počeli koristiti ovu potražnju u svoju korist, posebno kod traženih i zanimljivih automobila.
Kao rezultat, došli smo u situaciju da su se marže vinule u svemir. Savršen primjer je novi Nissan Z, nasljednik modela 370Z .
Proizvođač ovdje daje 40.000 USD kao početni iznos na koji trgovac ima pravo dodati svoju maržu. Oni pak, kad vide koliko je ovaj automobil poželjan, mogu ubaciti čak 40-50 hiljada dolara. Kao rezultat toga, sportski Nissan košta 80-100 hiljada dolara, ili gotovo 199,000 maraka.
To su apstraktni iznosi, čak i za Amerikance. Ipak, takvi se automobili prodaju
Još jedan problem s kojim se susreću stanovnici SAD-a je ograničena dostupnost nekih automobila – posebno onih zanimljivih. Zbog toga se mnogi odlučuju na kupovinu automobila s visokom maržom.
Nissan Z ovdje je jedinstven primjer, jer njegove cijene dosežu apsurdne razine. U slučaju drugih automobila, iznosi su nešto povoljniji, ali još uvijek impresivni.
Na primjer, novi Jeep Wrangler, bez obzira na verziju, naplaćuje se u prosjeku 24,4%. To znači dodatnih 8.500 dolara na.
Ništa drugačije nije ni u slučaju Porsche SUV vozila, odnosno Cayenne i Macana. Oni su vrlo popularni u SAD-u, što trgovcima otvara vrata za podizanje cijena. Ovdje se dodaje od 19 do 23% početne cijene, što je i do 17-18 hiljada dolara.
Ova situacija može imati neugodan efekat – posebno za trgovce
Pogotovo u SAD-u, gdje prodajno-servisna mjesta često imaju vrlo negativan status zbog specifičnog pristupa kupcima. Zato mlađi ljudi traže mogućnost kupovine automobila putem interneta, direktno od proizvođača. To omogućuje snižavanje konačne cijene, iako samo nekoliko brendova u ovom momentu nudi takav sistem.
Američki senatori također sve češće prate ovu situaciju. Sve ukazuje na to da bi porast trgovaca mogao dovesti do provedbe propisa odozgo prema dolje koji će nametnuti ograničenja marže.
Štaviše, kupci su se sami odlučili usprotiviti takvim radnjama i stvorili javno financiranu web stranicu markups.org, na kojoj se pojavljuju ponude trgovaca iz svih krajeva Sjedinjenih Država. Tamo se najviše prate marže, što kupcima automobila olakšava donošenje odluka.
Sve veći broj proizvođača zabranjuje dilerima nametanje marži, ali njih to ne ograničava.
Savršen primjer je screenshot poruke jednog od predstavnika Corvette. Chevrolet je jasno dao do znanja da se cijenama ovog modela ne smiju dodavati dodatne marže. Tako trgovci to zaobilaze na zabavan način – uvode obvezne naknade za “fondove” ili za druge usluge povezane s njihovim kompanijama. Jednostavno, zar ne?
Gledajući to, može vam biti drago da se, barem kod nas, ne morate boriti protiv nepoštene prakse prilikom prodaje novih automobila.