Volkswagen će svoju sportsku strategiju u potpunosti usredsrediti na električnu mobilnost i uskratiće fabričku podršku svim programima koji koriste motore s unutrašnjim sagorjevanjem.
Ovaj radikalan potez podrazumejva da će i klijentski programi VW motorsporta biti elektrifikovani, što u prvoj fazi podrazumjeva razmatranje i vrijednovanje različitih disciplina, platformi i tipova vozila.
Neposredna i direktna posljedica je prestanak proizvodnje trkačkog “golfa GTI TCR” krajem 2019, a tržištu neće biti ponuđen nasljednik zasnovan na novoj, osmoj generaciji putničkog modela. Ovaj automobil je već razvijan i uveliko je testiran, a trebalo je da bude na raspolaganju TCR mušterijama u proljeće iduće godine!
Samim tim, prestaće i saradnja sa Sebastijan Leb rejsingom, koji za “Volkswagen” nastupa u Svetskom kupu turing automobila.
VW će postojećim klijentima koji u garaži imaju “golf GTI TCR” nastaviti da dugoročno obezbeđuje servis i isporuku rezervnih delova.
“Električna mobilnost nudi ogroman razvojni potencijal i u tom smislu auto-sport može da bude pionir”, kazao je direktor VW motorsporta Sven Smets. “S jedne strane, on služi kao dinamička laboratorija za razvoj budućih serijskih modela, a s druge, kao ubjedljiva marketinška platforma koja će ljude još više usmjeriti ka električnoj mobilnosti. Zato ćemo se više nego ikada fokusirati na fabrički podržane programe s elektropogonom i nastavak razvoja modularne platforme električnog pogona. U centru naše pažnje je inovativna tehnologija relevantna za automobil budućnosti.”
U Volkswagenu su najavili da će ulogu tehnološkog pionira i dalje imati njihov električni trkački prototip “ID.R”. Ovaj auto je “uspostavio važne parametre u električnoj mobilnosti” postavivši rekorde na Pajks Piku, Nirburgringu i Gudvudu.
Drugi stub budućih aktivnosti predstavljaće novi, na MEB platformi zasnovani sportski koncepti i projekti, kojima će biti proširena ID. porodica vozila. Na ovoj platformi bazira se niz serijskih električnih automobila marke iz Volfsburga.
Međutim, model “polo GTI R5”, namjenjen reli takmičenjima, ostaje “integralni dio ponude Volkswagen motorsporta klijentima”. Njegova proizvodnja biće nastavljena, ali sama fabrika više neće direktno podržavati njegovo učešće na takmičenjima.









Izvor