Naslovnica Novosti Koliko auto brendova još nije prihvatilo SUV modu? I oni će prije...

Koliko auto brendova još nije prihvatilo SUV modu? I oni će prije ili kasnije

0

Jedanaest. Toliko automobilskih marki još uvijek nije prihvatilo SUV modu i ne nude automobil ovog tipa. Popis se smanjuje gotovo iz mjeseca u mjesec.

Kupci vole SUV vozila. Ovo je vrlo važan argument za njihovu ponudu. Klasični automobili zamijenjeni su u gotovo svakom segmentu. Od gradskih modela do luksuznih modela. Uskoro će karoserija SUV- a postati polazna točka, a modeli s nižim razmakom od tla vjerojatno će se smatrati izuzetkom za usku skupinu entuzijasta.

No, postoje i drugi argumenti za prodaju SUV-ova

Prema istraživanju stručnjaka iz JATO Dynamicsa, koji analizira automobilsko tržište, SUV košta u prosjeku 33% više od usporedivog automobila bez podignute karoserije. Što je klasa automobila niža, razlika je veća. U B segmentu doseže 35%, a u F – odnosno luksuznom segmentu – topi se na 11%.

Da li je izrada SUV-a doista toliko skuplja od izrade npr. kompakta? Naravno da ne. Kupci plaćaju više za SUV jer su moderni i traženi. To se pretvara u veću profitabilnost. Bolje zarađujete na terenskim automobilima.

Zbog toga gotovo svi proizvode SUV-ove

O strasti i tradiciji možete pisati u reklamnim brošurama, ali na kraju krajeva, kompanije – također one koje se bave proizvodnjom automobila, žele da se u Excel tabelama vrate veliki brojevi i “profit”.

Čak se neki dan ukazao i Smart SUV

Budući da SUV-ovi omogućuju izvrsnu zaradu, više proizvođača prelazi na proizvodnju istih. Puristi džabe plaču i žale se po internetskim forumima. Lamborghini već ima SUV, već neko vrijeme ovu vrstu automobila proizvodi i npr. Maserati ili Aston Martin. Lotus se pridružuje.

Koliko marki ne nudi SUV?


Novinari Motor1 su to prebrojali, iako, da budemo iskreni i nisu imali puno posla. Popisali su 11 proizvođača bez SUV-a. Vrijedi napomenuti da nisu uzeli u obzir proizvođače kao što su Caterham, Koenigsegg, Rimac ili Morgan.

Ovo su marke koje još uvijek namaju SUV: Abarth, Alpine, Bugatti, Chrysler, Ferrari, Lancia, Lucid, McLaren, Pagani, Polestar, Ram.

Međutim, u slučaju Alpine spominju se planovi za proizvodnju SUV-a s vremena na vrijeme. Ne bih isključio sličan model iz Bugattija, ali to je prije stvar budućnosti. Bio bi to najekskluzivniji i vjerojatno najbrži i najskuplji SUV na svijetu. Marka Chrysler već je prodavala terenske automobile (npr. model Aspen). Planira to ponoviti, što pokazuje, primjerice, koncept Airflow.

Ferrari Purosangue

Dugoočekivani Ferrarijev SUV, Purosangue, debituje svakog trenutka, iako neće biti tipičan predstavnik segmenta. Šta je s Lanciom? Možda će jednog dana vidjeti, na primjer, varijaciju na Alfa Romeo Tonale sa svojim logom… ako uopće preživi. Lucid je već najavio SUV (zvat će se Gravity i dosezat će 1600 KS). McLaren i Pagani ne planiraju takve automobile. Ne znam zašto je Pagani na listi, a Koenigsegg nije. Polestar SUV nikoga neće iznenaditi za promjenu. A Ram proizvodi ogromne pickupe, koji je teško definisati kao pripadnike SUV segmenta.

Jedno je sigurno: SUV-ova će biti sve više

Hyundai Tucson (2022). Cijena u BiH kreće od 43,990 KM

Hoće li ova moda ikada završiti? Sumnjam, jer je lakše staviti baterije koje napajaju električni automobil u podignutu karoseriju.

Volkswagen Taigo (2022). Cijena u BiH kreće od 40,501 KM




Exit mobile version