Naslovnica Novosti Ford Ford ukida 3.800 radnih mjesta u Evropi

Ford ukida 3.800 radnih mjesta u Evropi

0

Fordov evropski ogranak, Ford of Europe planira zadržati oko 3.400 inženjera koji će razvijati tehnološka rješenja, zasnvana na osnovama koje pružaju njihovi američki kolege.

Drugačije rečeno, u naredne 3 godine Ford planira ukinuti 3.800 radnih mjesta, vezanih uglavnom za razvoj proizvoda i administraciju u Evropi, navodeći kao razlog rastuće troškove i potrebu za ekonomičnijom strukturom, dok će proizvodnju usmjeriti na električna vozila.

Takvo smanjenje iznosi oko 11% ukupne evropske radne snage, pri čemu će Njemačka i Velika Britanija biti najteže pogođeni.

Otprilike 2.300 radnih mjesta će biti ukinuto iz pogona u Njemačkoj, oko 1.300 u Velikoj Britaniji te oko 200 u ostatku Evrope, a smanjenje će biti postignuto kroz programe dobrovoljnog odlaska radnika.

Smanjenje broja radnih mjetsa u Velikoj Britaniji iznose otprilike jednu petinu tamošnje radne snage, a odnosi se uglavnom na Fordov istraživački centar u Duntonu.

Inženjerski centar Merkenich (kod Kölna), zajedno s istraživačkim centrom u Aachenu, razvija veliki dio Fordove evropske ponude putničkih automobile, dok u Duntonu inženjeri uglavnom rade na lakim privrednim vozilima.

“Postoji znatno manje posla na razvoju pogonskih sklopova koji se koriste u električnim automobilima, u odnosu na automobile s motorima SUS. Idemo u pravcu razvoja manjih globalnih platformi, za koje je potrebno manje inženjerskog rada” najavio je Martin Sander, Martin Sander, generalni menadžer Ford Model e Europe i predsjednik Ford-Werke GmbH, u intervjuu za “Automotive News Europe”.

U strategiji elektrifikacije se ništa nije promijenilo, a cilj je da do 2035. godine, Ford u Evropi nudi samo električna vozila – putničke automobile i laka komercijlana vozila.

Ford ima za cilj da svoju ponudu putničkih automobila u Evropi učini električnom do 2030. Godine, a do tada očekuje da će dvije trećine prodaje lakih komercijalnih vozila biti električni ili plug-in hibridni modeli do tada.

“Ford bi trebao predstaviti svoje prvo električno putničko vozilo u Evropi, izgrađeno na Volkswagenovoj MEB platformi, već tokom proljeća ove godine, a to vozilo bi se trebalo proizvoditi u tvornici u Kölnu. Kasnije ove godine bi trebao biti predstavljen i drugi model na MEB platformi, a do kraja godine će se razmotriti dovođenje originalne Fordove platforme u Evropu, vjerojatno u tvornicu u Valenciji” dodao je Martin Sander.

Ford u tvornici u Kölnu ukida proizvodnju Fieste, koja je bila jedan od nosilaca evropske linije automobil, još od 1976. godine. Također, iz proizvodnje će tokom 2025. godine biti izbačen i Focus, a Ford nema planove za proizvodnju drugih automobila u tvornici Saarlouis, zbog čega je u pregovorima s potencijalnim kupcima.

Ford of Europe je težio da postigne operativnu maržu od 6%, ali je taj cilj poremetila pandemija virusa Corona, pa je u prvih 9 mjeseci protekle godine, operativna marža iznosila samo 2,2%.

Također, najavljeno je dodatno rezanje troškova u proizvodnji i lancima snabdijevanja, a istaknuto je i da je produktivnost inženjera u Evropi 25-30% posto niža nego što bi trebala biti.

Ford (direktno) zapošljava u Evropi oko 35.000 radnika, od kojih oko 14.000 radi u najvećoj tvornici u Kölnu. U Velikoj Britaniji, Ford zapošljava oko 7.000 radnika, a najviše njih proizvodi motore u Dagenhamu, te mjenjače u Halewoodu i Duntonu.

Također, iz Forda su već najavili da njegov posao s električnim vozilima neće biti profitabilan sve dok počnu proizvoditi modele na vlastitim platformama, što se očekuje tek 2025. godine.

Sve ovo upućuje da Ford u Evropi ne posluje uspješno, bar kada su u pitanju putnički automobili, jer se, srećom, laka komercijalna vozila dosta traže. Ilustracija neuspjeha je gotovo konstantan pad tržišnog udjela. Sada se malo ko sjeća da je Ford, na primjer, 1994. godine, zauzimao gotovo 12% tržišnog udjela u Evropi, do 2007. godine, taj udio je pao na tek nešto više od 8%, da bi protekle godine iznosio tek 4,6%.

Exit mobile version