Novi automobili u Njemačkoj su sve skuplji, dok su polovnjaci ostali na sličnoj razini. Nikada nije bilo korekcije nakon teških vremena pandemije.
Budući da se Nijemci žale na visoke cijene, a što je još gore, sve više ih tvrdi da si ne mogu priuštiti novi automobil, ne možemo računati ni na povratak u “normalu” tržišta polovnih automobila. Prije svega, veza između dva tržišta mnogo je veća nego što mnogi od nas misle.
Njemačka je već godinama glavni izvor polovnih automobila na bosanskohercegovačkom tržištu.
Njemački se vozači žale na cijene
Njemački kupci polovnih automobila i dalje moraju duboko posegnuti u džepove, navodi Deutsche Automobil Treuhand (DAT) u objavljenom izvještaju. 2022 bila je rekordna godina za cijene polovnih automobila, a ni 2023 nije bila ništa bolja. Novi automobili na najvećem evropskom tržištu nastavili su poskupljivati.
Izvješće DAT-a pokazuje da je polovni automobil 2023 u prosjeku koštao 18.620 euro (oko 36,448 KM). Istina, nešto manje nego 2022. godine, ali za čak 18%. više od dvije godine ranije. Njemački stručnjaci objašnjavaju da je s jedne strane inflacija (5,9%). S druge strane, naravno, krivo je dodatno povećanje cijena u autosalonima. Godine 2023 Nijemci su u prosjeku platili 44.630 euro (oko 87,363 KM) za novi automobil.
Dobra vijest je da je i pored rasta cijena u 2023. godini u Njemačkoj zabilježen porast novih registracija (200.000), prema ADAC-u, uglavnom zbog ponovnog pokretanja proizvodnje i uklanjanja uskih grla u snabdijevanju dijelovima. To opet znači da na tržištu polovnjaka postoji vća ponuda. No, u DAT-u tvrde da se to nije odrazilo na njihove cijene. Prošle godine za polovni automobil morali ste izdvojiti sličan iznos kao i 2022.
Nijemci vole automobile i ne žele ih se odreći
U istraživanju DAT-a, koje web stranica provodi svake godine, 90 posto Nijemci su rekli da im je “imati vlastiti automobil elementarno jer im to garantuje slobodu i nezavisnost”. Čak 73 posto vlasnika svaki put kad ugledaju svoj automobil iskreno se razveseli.
Međutim, deklaracije i namjere možda ne odgovaraju stvarnosti. U istom istraživanju polovica ispitanika izrazila je bojazan da zbog sve većih troškova održavanja automobila, cijena goriva i kredita uskoro neće moći priuštiti kupovinu automobila.
Dvije trećine kupaca polovnih automobila reklo je da im je kupovina automobila prijeko potrebna. To znači jedno – ne očekuje se krah i pad cijena na njemačkom tržištu polovnjaka, kao što je trenutno slučaj sa stanovima. Najviše, Nijemci će nove automobile početi mijenjati polovnim.
To će automatski značiti povećanje cijena automobila koji se uvoze iz ove zemlje – barem onih mlađih i tehnički ispravnih.
Njemačka još ne želi električne automobile
Cijenama polovnih automobila ne pomaže ni velika averzija Nijemaca prema električnim automobilima. Povećanje udjela prodaje automobila s ovim pogonom doista je simbolično.
Iz ADAC-a čak sugerišu da se nakon nedavne odluke o ukidanju subvencija za “električne automobile” može očekivati kolaps prodaje. Zato, ako je neko očekivao da će kupiti dobar i jeftin automobil s unutrašnjim sagorijevanjem s njemačkog tržišta, jer domaći vozači već elektrificiraju svoje vozne parkove, jako se prevario.
ADAC, savjetujući kako uštedjeti na kupovini automobila, potiče vas na uvoz automobila iz druge zemlje. Njemačka organizacija predlaže da se pogledaju ponude trgovaca koji uvoze nove automobile s drugih tržišta gdje su isti modeli jeftiniji nego u Njemačkoj.