autopijaca.ba autopijaca.com autopijaca.me kamioni.ba rentacar.ba trazim.com zdravlje.ba

Poplavljene ulice mogu prouzrokovati nevolje. Ne podcjenjujte ​​potencijalnu prijetnju.




<em>Vožnja po kiši može biti opasna ne samo zbog slabije vidljivosti i klizavog kolovoza, već i zbog nastajanja dubokih lokvi. Dok manje mogu uzrokovati naglu promjenu smjera, nesmotreni prolazak kroz veće može završiti ne samo s otrgnutim dijelovima automobila, već i oštećenjem motora.</em>

Ponekad je samo nekoliko minuta pljuskova dovoljno da neke ulice pretvore u plovne putove. Međutim, bez obzira bavimo li se relativno malim lokvama ili poplavljenom ulicom, uvijek bismo trebali biti pažljivi i ne podcjenjivati ​​potencijalnu prijetnju.

Suprotno izgledima, čak i mala lokva na rubu ceste može dovesti do opasne situacije. Ako vozimo prebrzo, postoji veliki rizik gubitka kontrole nad upravljačem ili stvaranja "vodenog klina"! između gume i površine (akvaplaning), što rezultira gubitkom prianjanja. Neću spominjati mogućnost zalijevanja pješaka po pločniku. Sigurno nitko od nas ne bi želio biti u ovoj situaciji.

Dok nesmotrena vožnja kroz manje lokve može dovesti i do opasne situacije za ostale sudionike u saobraćaju, nesmotrena vožnja poplavljenom ulicom najčešće nas „boli“ . Zapravo, iscrpit će naš novčanik. I nije važno hoćemo li voziti gra



dski automobil ili veliki SUV - vidio sam u retrovizoru i manje gradske automobile i veća SUV vozila pored ceste sa podignutim poklopcem motora.

Ako se nađete u takvoj situaciji, kada je cesta poplavljena, najbolje je brzo prokontati da li je bolje automobil  zaustaviti na trenutak ili rizikovati ozbiljan kvar, jer nismo uvijek u stanju procijeniti koliki je vodostaj na određenom dijelu ceste. Ivičnjak ceste nam može pomoći da pronađemo referentnu točku, ali njegova visina u odnosu na cestu može biti različita.

Ako se ipak odlučimo za vožnju, trebali bismo voziti polako kako voda koja ističe ispod točkova ne ulazi u motorni prostor. Mala brzina također će nam omogućiti da izbjegnemo oštećenje gume ili felgi ako se ispostavi da ispod vode ili manje rupe postoji dublja rupa. Također je važno pažljivo posmatrati val ispred sebe ako je vodostaj zaista visok.

Što je vožnja brža, to je veći pritisak vode na točkobr koji „pumpaju“ vodu prema gore, i to ne samo izvana, već i sa strane. Prije nego što voda uđe u odjeljak motora, često je zaštićena prikladnim poklopcem, ali imajte na umu da se i on također može slomiti pod pritiskom vode. Tada tekućina



nema poteškoće (i ograničenja) doprijeti do svakog dijela motora. Vrijedno je redovno provjeravati njegovo stanje.

Često nakon grmljavinske oluje u blizini mjesta na kojima se nakuplja voda možete pronaći plastične dijelove automobila, izgubljene registarske tablice i čak komade odbojnika. Međutim, postoji još mnogo dijelova s ​​opasnošću od oštećenja. Prekasno kočenje ispred lokve i, kao rezultat toga, izlijevanje hladne vode na grijane kočione diskove može rezultovati njihovim kvarom .

Električnim dijelovima prijeti opasnost od oštećenja. Sve vrste senzora, alternator (prije svega kućište) ili čak mjerač protoka uglavnom su u opasnosti. Događa se da voda dospije i do upravljačkog računala.

Voda koja ulazi u komoru za sagorijevanje može biti posebno opasna (i skupa). Iako je usisni sistem motora obično relativno visok, ne može se isključiti da može usisati tekućinu. U tom će slučaju možda biti potreban popravakt ili čak zamjena čitavog motora.


Podijelite na društvenim mrežama