autopijaca.ba autopijaca.com autopijaca.me kamioni.ba rentacar.ba trazim.com zdravlje.ba

Cijene oldtimera – koji su poskupili, koji pojeftinili, u koje vrijedi uložiti?




Na tržištu oldtimera stagnacija – koronavirus je zaustavio aukcije, sajmove, izložbe, revije i ograničene transakcije. Vlasnici klasika, kao i ostali vozači, čekaju bolja vremena kada će s biserima moći napustiti garažu i u potpunosti uživati ​​u njima.

No, vrijedi pogledati cijene vintage automobila, provjeriti koji su modeli postali jeftiniji, koji poskupili, postoje li mogućnosti i u koje vrijedi uložiti.

Ljubitelji najstarijih klasika, 1920-ih i 1930-ih, sada imaju dobru priliku za dovršavanje zbirki. Većina ovih modela pala je čak nekoliko desetaka posto. To nije samo učinak koronavirusa, već tendencija koja se bilježi već 2-3 godine. To potvrđuje najnoviji Oldtimer Markt katalog za 2020. godinu u kojem su objavljene cijene vintage automobila od 1920. do 1995. godine i kretanja cijena u posljednjih 5 godina.

Citroen iz 1920-ih i 1930-ih je pretrpio značajan pad, cijene su im pale od 6 do čak 36 posto. Slično je bilo i s predratnim FIAT-ima – npr. Model 500 A Topolino u savršenom stanju sada košta oko 20 posto manje – dostupan je za 20.000 eura.

Cijene historijskih Peugeota su pale za 18-26 posto. Za modele 201, 301, 401 iz 1930-ih morate platiti oko 20 hiljada eura.

Zanimljivo je da su luksuzni klasični Rolls-Royce također pojeftinili – od 7 do 37 posto. Na primjer, modeli Phantom 1, 2 i 3 u savršenom stanju koštaju oko 130.000 eura, a prije samo nekoliko godina bili su puno skuplji.

Predratna klasika je manje popularna u posljednje vrijeme

Postoji nekoliko razloga. Oni su i dalje skupi, ali i vrlo problematični. Dijelove za njih je vrlo teško pronaći, još veći problem je sa pronalaženjem dobre radionice za popravak i servis klasičnih automobila iz 1920-ih ili 1930-ih. Osim toga, vožnja u takvom automobilu zahtijeva posebne vještine, udobnost je mala, a mogućnost kvara velika. Zato neki kolekcionari preferiraju klasične automobile, ali mlađe iz 1960-ih, 1970-ih i 1980-ih. I u ovoj kategoriji mogu se vidjeti najveća poskupljenja.

Unatoč rastućim cijenama mladih klasika, vrijedni su pažnje, jer će njihove cijene u idućim godinama znatno porasti.

Cijena: 30-50 hiljada eura

Cijena: 7-20 hiljada eura

Svi modeli od 1950-ih sve do 90-ih, tj. do Alfa 164. Modeli iz 1950-ih i 1960-ih već su jako skupi, npr. Giulietta i Giulia u savršenom stanju koštaju 40-80 hiljada eura.  Vrlo atraktivan Spider (60 -90-ih) vredan je 30-50 hiljada eura. Za Alfu 75 iz 80-ih i 90-ih morate platiti 7-18 hiljada eura. Alpha 33 i



z 80-ih i 90-ih u savršenom stanju (i tako obnovljen) košta 7-10 hiljada eura, a za model 164 morate platiti 7-20 hiljada eura.

Audi 100 Avant quattro. Cijena 14-22 hiljade eura

Svi modeli iz 1960-ih i 1970-ih skuplji su, a mogu se kupiti za 10-15 hiljada eura. Model 100 iz 70-ih je poskupio! u savršenom stanju košta 14-22 hiljada eura. Za 3-8 hiljada eura možete kupiti Audi 80 i 90 (jaje). Za luksuzni A8 mora se platiti 7-8 hiljada eura.

Cijena: 10-17 hiljada eura

Vrijedno je obratiti pažnju na sve modele iz 70-ih, 80-ih i 90-ih. Njihova cijena nezaustavljivo raste. To je dobra investicija. Na primjer, trojka iz 80-ih (E21) sada košta (savršeno stanje) 13-30 hiljada eura. Za sedmicu (E23) iz 70-ih i 80-ih platit ćemo 10-17 hiljada eura. Šestica iz 70-ih i 80-ih (E24) i petica iz 80-ih (E28) posljednjih su godina skuplje za 100-200 posto! Dobra investicija bit će i kupovina i serije sedam iz 80-ih i 90-ih (E32) – košta 7-12 hiljada eura ili trojka (E36) iz 90-ih – košta 3-10 hiljada eura.

Cijena cirka 20 hiljada eura (primjerak u savršenom stanju)

Sve je veći interes, cijene im rastu, ali su još uvijek atraktivni. Na primjer, 2CV je postao znatno skuplji – oko 20 hiljada eura. Ikonični DS i ID iz 60-ih i 70-ih godina su poskupili – koštaju 30-50 hiljada eura (savršeno stanje).

Cijena: 30-50 hiljada eura

GS modeli iz 70-ih i 80-ih godina u savršenom stanju mogu se kupiti za oko 10.000 eura. Luksuzni XM iz 90-ih u dobrom stanju dostupan je za 4-8 hiljada eura. Cijena ovog modela će još više narasti

Klasični “fićo” sve je popularniji i sve se više traži model 500 iz 1950-ih, 1960-ih i 1970-ih u savršenom je stanju a cijena varira od 12-20 hiljada eura.

Cijena 12-20 hiljada eura (primjerak u savršenom stanju)

Fiat 124/125 (talijanski) iz 60-ih i 70-ih košta  9-20 hiljada eura. Model 132 u dobrom stanju košta 4-12 hiljada eura, a 131 iz 70-ih i 80-ih oko 4 hiljade eura (poskupiti će). Fiat 126 također ima status klasika – modeli iz 70-ih, 80-ih i 90-ih u savršenom stanju koštaju oko 7000 eura. Zanimljivi, a opet jeftini prijedlozi su: Panda, Croma, Tipo i Tempra, u dobrom stanu koštaju od 1200-1900 eura.

Cijena: 3-4 hiljade eura

Svi modeli do 90-ih skuplji su, npr. Taunus iz 60-ih košta oko 10 000 euro. Modeli iz 1960-ih i 70-ih – oko 20.000 eura. Za Granadu iz 70-ih morate potrošiti 10-15 hiljada eura, a za Sierru iz 80-ih i 90-ih od 3 do 10 hiljada eura. Interesantan model je Ford Scorpio iz 80-ih i 90-



ih.Tako je ružan da je … lijep. Osim toga, može se kupiti za  3-4 hiljade eura.

Cijena: 15-30 hiljada eura

Ovdje kolekcionari imaju što izabrati. Većini modela nezaustavljivo raste cijena, ali još uvijek mogu biti dobra investicija. Na primjer, prva S klasa (W116) u savršenom je stanju košta od 20-25 hiljada eura. W123 modeli – 15-18 hiljada eura. Za S klasu  iz 90-ih (W126) morate platiti 15-30 hiljada eura. Cijena: 10-15 hiljada eura

Takozvani Baby Benz, tj. popularni 190 iz 1980-ih i 1990-ih, košta 10-15 hiljada eura (osim posebne verzija E 2.5 16 Evolution, za koje gigantske cijene dosežu i preko 300 hiljada eura). Klasa E iz 80-ih i 90-ih (W124) popularna je i tražena – košta 10-20 hiljada eura. Slično je i sa G klasom – primjerci iz 80-ih i 90-ih koštaju 30-40 hiljada eura. S-klasa (W140) iz 90-ih postaje sve popularnija – ovisno o verziji motora, košta 15-30 hiljada eura.

Općenito cijena svih modela je skočila, počevši od Olimpije iz 1950-ih (oko 25 000 eura), preko Recorda iz 1960-ih – 20-30 hiljada eura. Kadetta B iz 70-ih – 10-15 hiljada eura. Ascona i Manta iz 70-ih, Record i Kadett C iz 70-ih, Calibra, Omega i Senator iz 90-ih također će biti dobra investicija.

Cijena 12-20 hiljada eura

Ljubitelji francuske klasike mogu uložiti u model Peugeot 404 iz 60-ih i 70-ih – jedini košta 12-20 hiljada eura. Model 504 iz 70-ih i 80-ih nešto je jeftiniji 12-15 hiljada eura.

Ovdje je sve jasno kao dan. Svi su modeli pokupili i sigurno će biti skuplji. Jedini problem su visoke cijene – morate imati nekoliko desetaka hiljada eura. Za 911 turbo verzije – oko 200 hiljada

Mnogi su modeli poskupili, ali su i dalje jeftini – vrijedno je obratiti pažnju na modele R5, R21, R19 koji koštaju nekoliko hiljada eura, sigurno nećete izgubiti.

Cijena cirka 20 hiljada eura

Bube već imaju visoku cijenu – modeli iz 60-ih i 70-ih u savršenom stanju koštaju oko 20 hiljada eura.

Cijena cirka 10 hiljada eura

Vrijedno je pažnju na Golf I – za primjerak u dobrom stanju morate izdvojiti oko 10 hiljada eura, a za kabriolet 15-20 hiljada eura.


Podijelite na društvenim mrežama