autopijaca.ba autopijaca.com autopijaca.me kamioni.ba rentacar.ba trazim.com zdravlje.ba

AUTO TEST: Hyundai Tucson 1,6 Turbo-GDi 4WD 7DCT – bogatstvo izbora




Hyundai je Tucson prve generacije predstavio 2004 godine. Nekoliko godina kasnije Hyundai se oprostio od imena i njegovom nasljedniku dao alfanumeričku oznaku ix35, iako je na pojedinim tržištima zadržao svoj prvobitni naziv.

Nakon toga, u Hyundaiju su odlučili ponovo vratiti naziv Tucson. Prvi razlog je komercijalnog karaktera, jer se Tucson isticao iznad brenda Hyundai, pa su vozači često, na pitanje šta voze odgovarali sa „Vozim Tucson“, a ne Hyundai.

Drugi razlog je činjenica da je razvijen u Koreji, kao globalni model i da je prisutan na tržištima širom svijeta, dok su alfanumeričke oznake ostale za modele koji su razvijeni u Evropi. Tako je Tucson samo u detaljima prilagođen evropskom tržištu, kako bi zadovoljio specifične zahtjeve i zakonske odredbe.

Ponovnim odabirom imena Tucson, Hyundai se nadao da će ovaj model opet dobiti poseban status, što se na nekim tržištima djelomično i obistinilo. Tako je, na primjer, Tucson 2019. godine bio zvanično treći najprodavaniji model u BiH, i najprodavaniji SUV model u BiH.

U posljednjih nekoliko godina potražnja za SUV-ovima komapktnog segmenta se sve više povećava. Iako je Tucson bio jedan od predvodnika, danas gotovo svi proizvođači imaju svoj model u segmentu, što konkurenciju čini veoma oštrom. Zbog toga je Tucson prije dvije godine osvježen, pa smo upravo takav model dobili na test.

Izgled automobila je savremen, mogli bismo reći atraktivan, čemu doprinosi rešetka hladnjaka sa hromiranim horizontalnim elementima, te LED svjetlosne baterije, također postavljene horizontalno, što daje utisak da je automobil širi i niži nego što zaista jeste. Bočne linije sa uzdužnim profilima i blago odsječen stražnji dio čine da ne izgleda glomazno.

Naime, Tucsonove dimenziju su dosta kompaktne, dugačak je 4.480, širok 1.850 i visok 1.660 mm, sa međuosovinskim rastojanjem od 2.670 mm. Unatoč takvim dimenzijama, unutrašnjost je dosta prostrana. Vozač i suvozač će moći uživati u izdašnoj ponudi protora, a neće biti tijesno ni putnicima straga. Uz sve to, prtljažnik sa osnovnom zapreminom od 513 l može zadovoljiti većinu porodičnih potreba, dok se preklapanjem stražnje klupe, dobija ravna podnica i zapremina od 1.503 l.

Vozačeva pozicija je veoma dobra i pregledna, jer se sjedište može podesiti prema potrebama vozača. Volan dobro leži u rukama, a ergonomska rješenja kokpita će učiniti da se vozač lako privikne na položaj komandi i njihovo rukovanje.

Komforu u vožnji pridonosi i automatski mjenjač, jer vozač može tokom vožnje obje ruke držati na multifunkcionalnom volanu, u ugodnom položaju sa spuštenim laktovima. Sa udobnim i dobro podešenim sjedištima vožnja nije zamorna, pa će i najduža putovanja predstavljati uživanje.

Dizajn cockpita donosi klasična



rješenja. Ispred vozača je kontrolna tabla sa brzinomjerom, obrtomjerom te pokazivačima nivoa goriva i temperature, dok je između njih mali ekran koji pokazuje stanje vozila. Na vrhu centralne konzole je taktilni ekran sa komandama multimedijalnog sistema, dok su ispod njega kontrole klima uređaja.

Udobnosti u vožnji pridonose i veliki točkovi i veliko međuosovinsko rastojanje, te naravno, i dobro podešen sistem vješanja sa prednjim McPhersonovim nogama i stražnjim multi-linkom.

Zapravo, ležanje na cesti je voma dobro i neće pokazati nedostatke, ako vozač zaista ne pretjeruje. Drugačije rečeno, prosječan vozač u prosječnim uslovima vožnje neće primijetiti nikakav nedostatak. Naravno, dobrim voznim svojstvima pridonosi i činjenica da ovaj automobil ima pogon na sva četiri točka.

Testirani model pokreće motor sa oznakom 1,6 Turbo-GDi, što znači da govorimo o benzinskom 4-cilindarskom motoru sa turbo punjenjem, koji razvija 177 KS i 256 Nm obrtnog momenta, koji se preko 7-stepenog mjenjača sa dvostrukim kvačilom prenosi na sve točkove.

Zahvaljujući 7-stepenom mjenjaču i elastičnom motoru, koji isporučuje 256 Nm obrtnog momenta u širokom intervalu od 1.500 do 4.500 o/min, potrošnja goriva nije velika. Prema tvorničkim podacima, prosječna potrošnja iznosi 7,5 l/100 km, odnosno 9,2 l/100 km u gradskoj vožnji, a tokom našeg testa, trošili smo u prosjeku 9 l/100 km, iako bi uz malo pažnje potrošnja mogla biti i niža.

Ponuda Tucsona u BiH je dosta bogata, a kupac može birati benzinske ili dizelske motore, manuelni ili DCT mjenjač, pogon na jednoj (2WD) ili obje osovine (4WD), te različite pakete opreme.

Naravno, cijena zavisi od izbora, a pozicionirana je između 36.000 i 72.000 KM.

Cijena modela kao na testu iznosi 61.900 KM, ali njegova akcijska cijena je 55.710 KM, u šta je uračunata 5-godišnja garancija, uz neograničenu kilometražu.

Oprema: Progresivni SERVO-upravljač Podesavanje upravljaca po visini i dubini Flex servo upravljač (ručni mjenjač.); Vozni mod: Normal & sport ( Automatski mjenjač) AIRBAG (zračni jastuk) za vozača AIRBAG (zračni jastuk) za suvozača sa mogučnošću isključenja 2x bočni AIRBAG sa zračnim zavjesicama ABS (sistem sprječavanja blokade točkova prilikom kočenja) ESS -Emergency stop signal (treptanje stop svjetala pri naglom kočenju) ESP – elektronički program stabilnosti sa: DBC – Downhill brake control (kontrola kočenja na nizbrdici pri otežanim uslovima) BAS – Brake assist system HAC- Hill start assist control (kontrola pomoći pokretanja na uzbrdici) i VSM – Vehicle stability management (kontola stabilnosti vozila) TSA – Trailer stability Assist ( sensor kontrole stabilnosti – vožnja sa prikolicom) Hromirano dugme ručice ručne kočnice Immobilizer (elektronska



blokada motora) Izolator poklopca motora (hauba) Set za popravak gume Sistem kontrole pritiska u gumama (High line) Projekciona prednja dnevna svjetla LED dnevna svjetla Automatska regulacija paljenja prednjih svjetala Prednja svjetla za maglu Stražnje svjetlo za maglu El. Podešavanje vanjskih ogledala Vanjska ogledala i ručice vrata u boji karoserije Stakla – Tonirana Aero blade prednji brisači – intervalni Uredjaj za pranje/brisanje stražnjeg stakla Stražnji spojler sa kočionim svjetlom Obloge sjedišta – platno Nasloni za glavu podesivi po visini Djeljiv naslon drugog reda sjedišta (60:40) Naslon za ruku na stražnjoj klupi sa držačima za čaše Podešavanje prednjih pojaseva po visini + podsjetnik za vezivanje pojaseva Radio + RDS+ 4 zvučnika + 2 visokotonska zvučnika Digitalni sat Priključci za USB (i POD) i AUX Komande za audio uređaj na upravljaču Svijetlo za čitanje mape i pretinac za sunčane naočale Centralno zaključavanje Automatsko zaključavanje vozila u vožnji Sigurnosne bravice za djecu na stražnjim vratima ALARM + dalj. Upravljanje centralnom bravom sa ključem na preklapanje Elektro-podizači prozora (vozačeno – Auto – Down) Štitnici za sunce sa extenzijom i osvjetljenjem INFO-sistem (Trip computer) Pokrov prtljažnog prostora Svjetlo u prtljažnom prostoru Ukrasne bočne lajsne i odbojnici/zaštitnici (siva boja) El. Grijanje vanjskih ogledala AUTOMATSKI KLIMA-uređaj sa automatskim odmagljivanjem Pepeljara i upaljač Blue Tooth Senzori za parkiranje unazad Rashladna kutija (pretinac za rukavice) Kromirane vanjske ručice vrata Kromirani detalji na vratima (ispod stakala) El. Unutrašnje ogledalo sa zatamljenjem i kompasom Grijači prednjeg stakla u području metlica brisača Kožom presvučeni upravljač i ručica mjenjača El. Grijanje prednjih sjedišta El. Grijanje stražnjih sjedišta Zaštitna mreža za prtljag Zaštitne zavjesice za blato El. Preklapanje vanjskih ogledala Integrisani pokazivači pravca u vanjskim ogledalima Tempomat (Auto cruise control) Krovne lajsne Automatska regulacija palenja brisača/ sensor za kišu Zatamnjena (crna) stakla iza prvog reda sjedišta sa zaštitom od UV zračenja Hromirana maska hladnjaka – tip B Navigacija (8” touch screen + kamera i displej za pregled iza vozila) ALU-felge 7.5J x 19”; Gume 245/45 R 19 Kožna sjedišta (crvena boja), Kožna (artificial) obloga naprijed LED prednja svjetla

 


Podijelite na društvenim mrežama