autopijaca.ba autopijaca.com autopijaca.me kamioni.ba rentacar.ba trazim.com zdravlje.ba

AUTO TEST: Ford Focus Trend Edition Business 1.5 EcoBlue A8 – tehnički napredak




Ford Focus je automobil koji je prisutan na svjetskom tržištu već više od 20 godina. Prvi primjerci stigli su u prodajne salone 1998. godine, a o njegovom uspjehu najbolje govori podatak o više od 16 miliona prodatih primjeraka, na tržištima širom svijeta.

Tokom godina (i generacija) ovaj model je dokazao svoje mogućnosti nebrojeno puta, a aktuelna, četvrta modelska generacija pokazuje punu zrelost.

Ta zrelost ogleda se u svakom detalju, kako dizajnerski, tako i tehnički. Naime, iako je dostupan u različitim karoserijskim izvedbama, izgleda da je hatchback najpopularniji, pa je zadržao osnovnu formu i prepoznatljive elemente, posebno prednju masku. Preciznije, prednji dio automobila je zapravo branik iz jednog dijela, koji obuhvata masku hladnjaka, prednji spoler i zračne usisnike i maglenke i donju polovinu prednjih svjetlosnih baterija. Naravno, sve je modernizirano, pa su dnevna svjetla sa LED elementima, a maglenke imaju funkciju zakretanja.

Poklopac motora je zanimljivo profilisan, dok je poklopac prtljažnika potpuno redizajniran u odnosu na prethodnu generaciju. Stražnja svjetla su potpuno nova, a spaja ih horizontalni profil. Ipak, najveća razlika, u odnosu na prethodnu generaciju je nova platforma, sa dužim međuosovinskim rastojanjem i odličnim iskorištenjem unutrašnjeg prostora. Naravno, i stražnja vrata su duža, pa su drugačije i karoserijske proporcije.

Budući da je međuosovinsko rastojanje duže za više od 5 cm, unutrašnji prostor je značajno izmijenjen, te nudi prostranost i funkcionalnost. Sjedišta su udobna, i daju dobru lateralnu potporu, a vozačevo sjedište ima i lumbalnu podršku, što će se posebno povoljno odraziti na dugim putovanjima – bez umora. Pozicija prednjih sjedišta je veoma dobra i daje adekvatnu preglednost, a i volan je dobro postavljen i ugodan pod rukom.

Duže međuosovinsko rastojanje, odrazilo se na rastojanje između prednjih i stražnjih sjedišta, na kojima sada ima dovoljno prostora i za odrasle i visoke putnike, a iza naslona stražnjih sjedišta ostaje još uvijek korisnih 375 l zapremine prtljažnog prostora.

Uz više prostora, u Fordu su uspjeli poboljšati i funkcionalnost, naime, broj funkcionalnih tipki je značajno smanjen, a neke su svoje mjesto našle na centralnom taktilnom displeju. Na tom displeju se može upravljati komandama multimedijalnog sistema, telefonom, navigacijom… a SYNC sistem je opremljen mogućnošću preuzimanja aplikacija, kao i Bluetooth, Applink Android auto/Apple car play.

Ispod centralnog displeja smještene su manualne komande audio sistema, te ispod zračnih otvora, komande dvozonskog automatskog klima uređaja.

Na ekranu u kontrolnoj tabli su funkcije koje se odnose na vožnju, kojima se jednostavno rukuje komandama na volanu.

Kada startate motor,



u prvi mah će vam malo zasmetati grub zvuk, koji će se srećom, nakon svega nekoliko sekundi smiriti, a zagrijan motor radi dosta tiho i bez osjetivih vibracija. Dovoljno je da vežete pojas i okrenete rotacioni preklopnik mjenjača u položaj D, te desnu nogu sa kočnice premjestite na pedalu gasa.

Zašto to naglašavmo? Zbog savršene jednostavnosti. Naime, rotacioni preklopnik je naizgled veoma jednostavan, rukovanje nije komplikovanije, od na primjer, rukovanja sličnim preklopnikom na štednjaku. Upravo takva jednostavnost rukovanja je gotovo fascinantna, jer 8-stepeni automatski mjenjač radi jako dobro, čak i iznad očekivanja.

Istini za volju, sa takvim mjenjačem smo se već susreli , ali zbog kratkog vremena nismo imali priliku da otkrijemo njegove mogućnosti.

Mora se priznati da su Fordovi inženjeri sa ovim 8-stepenim automatskim mjenjačem napravili dobar posao. Naime, mjenjač radi gotovo neprimjetno, i odlično se uklapa uz motor 1.5 EcoBlue, koji razvija 120 KS i sasvim pristojnih 300 Nm obrtnog momenta. Takvoj kombinaciji je teško naći zamjerku.

Iako, na izgled 120 KS nije mnogo, Focus će vas iznenaditi performansama, jer će iz mjesta do 100 km/h stići za svega 10,5 sekundi, a ako je vozač sam u automobilu, steći će utisak da može i brže od toga. Na autoputu će s lakoćom održavati krstareću brzinu u najvišem stepenu prenosa i tada će potrošnja goriva biti u unutar tvorničkih podataka. Drugačije rečeno, tvornički je deklarisana prosječna potrošnja od 4,4 l/100 km, a u realnim uslovima, na otvorenoj cesti, štedljiv vozač će, uz malo pažnje ostvariti potrošnju manju od 4 l/100 km, pri čemu će znatno pomoći tempomat (kojeg naši vozači rijetko koriste), dok će u gradskoj vožnji potrošiti oko 6,5 l/100 km.

Korištenje tempomata je također jednostavno, na lijevoj prečki volana smještene su komande kojima možete odabrati želite li da ograničite brzinu vožnje, kako biste izbjegli nepotrebne kazne, ili želite da tempomat samostalno održava zadatu brzinu. Pri tome, jednostavnim pritiskom na dugme, brzinu možete povećati ili smanjiti i prilagoditi se uslovima na cesti.

Sistem vješanja je kod Fordovih vozila, tradicionalno, dobro podešen – ni previše tvrd, ni previše mekan. Sa velikom točkovima prečnika 17 inča, manje neravine na cesti nećete ni primijetiti, a ni vožnja po našim cestama/rupama, neće izazvati neugodnosti. Na vijugavim brdskim cestama, Focus će se odlično snalaziti, a dio tajne krije se u već spomenutom međuosovinskom rastojanju – najdužem u svojoj klasi.

Novi Ford Focus, svakako spada u automobile koji se mogu preporučiti iz gotovo svih aspekata: sigurnost, udobnost, ponuda prostora, ekonomičnost, performanse, vozna svojstva, završna obrada i izbor materijala i savremena tehnička rješenja.

Naravno, sve to ima i svoju cijenu



, pa se testirani model, sa bogatim paketom opreme, solidnim motorom i odličnim mjenjačem može nabaviti po, ipak, povoljnih 52.301 KM. Ako potencijalni kupac smatra da je ova cijena previsoka, poželjno je da posjeti Fordov prodajni salon i odabere model primjeren vlastitim željama i potrebama.

Serijska oprema Trend Edition Business:

ABS + ESP + HLA (Pomoć pri kretanju na uzbrdici) Zračni jastuk za vozača i suvozača Bočni zračni jastuci za vozača i suvozača Zračne zavjese za prednji i stražnji red sjedišta EBA – Elektronska pomoć pri kočenju Sensor pritiska u pneumaticima (TPMS) EPATS – Pasivni protiv-provalni sistem zaštite 16” aluminijske felge – gume 205/55 R16 Vanjski retrovozori u boji karoserije Stražnji spojler i ručka prtljažnika u boji karoserije Vanjske ručke vrata u boji karoserije Svjetla unutršnjost prednjih svjetala Prednja svjetla za maglu sa funkcijom zakretanja LED dnevna svjetla Automatsko podešavanje prednjih svjetala on/off Prednja maska u crnoj boji sa kromiranim rubom Manuelni klima uređaj Kožni obruč upravljača i ručice mjenjača Električno podizanje prednjih i stražnjih stakala ICE pack 46 – SYNC (radio sa 8“ ekranom osjetljivim na dodir i navigacijom, 6 zvučnika, 2xUSB, Applink Android auto/Apple car play, komande na upravljaču sa Bluetooth sistemom i glasovnim upravljanjem) Ekran sa „high gloss“ okvirom Električna parking kočnica Centralna konzola sa dva držača za čaše i rolo prekrivačem My key generacije 2 sa 2 preklopna ključa Stražnje brave sa zaštitom za djecu – mehaničke Daljinsko središnje zaključavanje vozila Cluster 4,2“ TFT Mogućnost odabira moda vožnje Set za reparaturu guma Noć/dan unutrašnji retrovizor LED unutrašnja svjetla za čitanje naprijed i straga Prednji podni prostirači Preklopiva stražnja klupa 60/40 Prednja sjedišta V-oblika sa bočnim ojačanjima – Sport trim Manualno podešavanje vozačevog sjedišta u 4 smjera Lumbarna podrška na vozačevom sjedištu Džepić za mapu u naslonu vozačevog i suvozačevog sjedala Stražnji središnji naslon za glavu Stub upravljača podesiv po visini i dubini Karbonski filter peludi Električno podesivi, grijani i preklopivi vanjski retrovizori Tempomat sa limitatorom brzine Prednji i stražnji parking senzoriDodatna oprema: EATC – Automatski dvozonski klima uređaj Zatamnjena stakla 17“ Alu felge

 

 

 


Podijelite na društvenim mrežama