autopijaca.ba autopijaca.com autopijaca.me kamioni.ba rentacar.ba trazim.com zdravlje.ba

10 razloga zašto motori automobila s vremenom gube snagu




Ukoliko imate automobil stariji od 10 godina, sigurno ste primijetili da više nije “utegnut” kao prije, počinju se sve češće javljati kvarovi, održavanje je skuplje te smo stalno u nedoumici, upiti li drugo vozilo ili održavati trenutno, ali s očekivanjem novih kvarova i izvanrednog održavanja. Jedna značajka starijih automobila s više od 150 000-200 000 kilometara je i gubitak snage motora ili kako bi laički rekli “motor ne vuče kao prije” Postoji mnogo razloga za to, a sve se svodi na habanje motora i popratnih dijelova motora. Mi smo pokušali izdvojiti 10 glavnih dijelova zašto motor gubi snagu.

Filter zraka ukoliko se ne mijenja na vrijeme i u vremenskom okviru redovnog održavanja može smanjiti snagu motora na način da se zapuni prljavštinom i prašinom, te motor nema dovoljan protok zraka koji mu je potreban za kvalitetnu smjesu zraka i goriva.

Ovo se odnosi samo na automobile koji imaju mehanički gas, odnosno gas sa sajlom. Sajle se s vremenom mogu olabaviti ili istrošiti te ih je potrebno pritegnuti ili promijeniti.

Katalizator se s vremenom zapuni zbog bogate smjese (previše goriva) što kod dizel motora znači pretjerano stvaranje čađe, a kod benzinskih nepravilan rad lambda sonde.

U ispušnom sustavu se također s vremenom skuplj



aju naslage, posebno u stražnjem loncu te u kombinaciji sa eventualnom hrđom i bogatom smjesom mogu smanjiti protok ispušnih plinova te time smanjiti snagu motora.

Injektori goriva imaju mikroskopske izlaze za gorivo koje posebno kod Common Rail dizel motora moraju pod vrlo velikim pritiskom ubrizgati gorivo u cilindar u obliku fine maglice. Zbog korištenja lošeg goriva, ne redovitog mijenjanja filtera goriva ili jednostavno od trošenja s vremenom, injektori se mogu začepiti ili im se s vremenom potroše izlazi za gorivo što može značiti nedovoljno goriva, previše goriva ili neujednačenu isporuku goriva. Injektori su u velikom broju slučajeva skup popravak.

Pumpa goriva se također s vremenom potroši te s vremenom ne isporučuje količinu goriva koja je potrebna. Zbog toga se mogu osjetiti trzaji pri visokim okretajima motora, smanjena snaga te problemi u isporuci goriva u uvjetima velikog opterećenja motora.

Klipni prstenovi se konstantno troše uz stjenke cilindara. Mogu izazvati smanjenu kompresiju motora, smanjenu snagu te karakterističan dim iz ispušnog sustava. Zamijeniti klipne prstenove je vrlo zahtjevno i često neisplativo, a kao najbolja preventivna mjera za očuvanje klipova, cilindara i klipnih prstenova je redovno mijenjanje motornog ulja.

Isp



ušni i usisni ventili često znaju s vremenom imati naslage čađe i ulja koje sprečavaju da se ventili potpuno zatvore ili otvore što dovodi do gubitka kompresije te može utjecati na omjer zraka i goriva.

Svjećice koje imaju benzinski motori s vremenom skupe razne naslage od goriva, ulja i ugljika te iz tog razloga ne “bacaju” iskru u pravo vrijeme što dovodi do nepravilnog rada motora ili otežanog paljenja.

U benzinskim motorima se zbog nakupljanja naslaga na klipu i stjenkama cilindra može pojaviti detonantno izgaranje, što za uzrok ima pojavi sekundarne detonacije u cilindru osim one uzrokovane iskrom svjećice, te nepravilan rad motora.

To je naših deset glavnih razloga za smanjenje snage motora. Kada imate stariji auto, sve se svodi na računicu isplati li se ili ne voziti stariji auto te kako se automobil održava. Kvalitetno održavanje može uvelike produljiti trajnost motora, ali i vozila općenito, te što je još važnije povećava našu sigurnost i sigurnost vozila općenito. Ukoliko imate još neki prijedlog, napišite u komentarima!

Izvor


Podijelite na društvenim mrežama